در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روز نوشت سبکی در نویسندگی

یک نویسنده‌ی کتاب گفت: یادداشت تجربیات زندگی به شکل روزنوشت باعث می‌شود تا نویسنده با ایده‌های نو به سبک جدیدی از نوشتن روی بیاورد.

نویسنده‌ی کتاب «فریاد‌های خاموش روزنگاشت تنهایی» گفت: به دلیل نبود سعه صدر و آزادی، تصمیم به ثبت و مکتوب شدن روز نوشت‌هایم گرفتم، اما به تدریج تصمیم بر این شد که این نوشته‌ها چاپ شود، دوره‌ای که در نظر گرفته بودم ۷ ساله بود که جلد هفتم این کتاب آخرین جلد از این مجموعه است.

به گفته عماد افروغ، فعالیتم را در حوزه نوشتن به صورت هفته یا ماه نگاشت ادامه خواهم داد، اما در آینده خود را مکلف به هر روز نوشتن نمی‌دانم.

او گفت: اهمیت تجربه زیسته باعث می‌شود تا نویسنده به سبک جدیدی از نوشتن روی بیاورد، هر نویسنده و یا اندیشمندی باید تجربه زیسته خود را شکار کند، همچنین اهمیت روزانه نویسی به قدری بالاست که افراد را در جایگاه‌های مختلف به روزانه نویسی تشویق میکنم.

روزانه نویسی راه ورود ایده‌ به ذهن است

این نویسنده کتاب گفت: به واسطه روزانه نویسی ایده‌هایی به ذهن انسان می‌آید که شبیه به براده‌های آهن است. باید آهن ربایی وجود داشته باشد که عامل کشش و جذب نوشتن افراد شود تا بتوان ایده‌ها را جذب کرد.

به گفته افروغ، هر فردی که اندوهی دارد با نوشتن می‌تواند بعد از گذشت زمان متوجه کارکرد آن در بطن زندگیش شود و با مراجعه به مطلبی که ثبت کرده می‌تواند نسبت به احوالاتش در آن زمان آگاهی پیدا کند و بداند که از شرایط گذشته به وضعیت جدید خود رسیده است.

او می‌گوید: فاصله بسیار زیادی بین ته نشین شدن وقایع در ذهن افراد با ثبت ظرافت‌های دقیق و لحظه به لحظه زندگی انسان‌ها وجود دارد، نوشتن مقوله‌ای عبرت آموز است، اگر شرح این ۷ سال را نمی‌نوشتم جزئیات وقایع زندگی ام همگی از بین می‌رفتند.

کتاب «فریاد‌های خاموش روزنگاشت تنهایی» در برگیرنده مجموعه یادداشت‌های روزانه افروغ در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ است.

مولف در این کتاب، خاطرات، شرح وقایع، دغدغه‌های فکری، معرفتی، اخلاقی و فرهنگی  را به رشته تحریر درآورده است.

جلد اول کتاب «فریاد‌های خاموش روزنگاشت تنهایی» در سال ۱۳۹۶ در ۶۹۸ صفحه منتشر شده و آخرین جلد این مجموعه نیز در سال ۱۴۰۱ روانه بازار نشر شده است.

 یادداشت‌های عماد افروغ به جهت حضور او در حوزه اندیشه و تولید علوم انسانی و کنشگری در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از منابع حوزه یادداشت‌نویسی شخصی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار