عضو عالی سازمان انتقال خون گفت: یکی از اهداف سازمان افزایش ۲۰ درصدی فرهنگ اهدای خون است.

ابوالقاسمی در روز جهانی اهدای خون گفت: برای هر پیشرفتی در کشور زحماتی زیادی کشیده شده است و آماری که امروز در بحث انتقال خون و اهدا به آن افتخار می‌کنیم با تلاش زیادی به آن رسیده ایم.

به گفته شورای عالی سازمان انتقال خون، پیشرفت این سازمان همیشه به عنوان یک الگو بوده است و رشد آن مدیون افراد فداکار است.

ابوالقاسمی گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی در بحث اهدای خون بسیار بسیار تاثیر گذار است و روز‌های عاشورا، تاسوعا و ماه مبارک رمضان یکی از شلوغ‌ترین روز‌های پایگاه‌های ما است.

به گفته این مقام مسئول، فرهنگ ایرانی اسلامی در زمان جنگ نیز بوده و بر اساس آمار ۵۰‌درصد اهدای خون در زمان جنگ توسط بانوان شکل گرفته بود.

ابوالقاسمی گفت: هدف گذاری سازمان افزایش ۲۰ درصدی اهدای خون است، باید به شاخص ایده آل ۳۰ نفر در هر هزار نفر باید برسیم، زیرا عدالت اهدای خون هنوز به خوبی شکل نگرفته و مناطق محروم هنوز کمبود‌هایی احساس می‌شود.

عضو شورای عالی انتقال خون گفت: حرکت خوب دیگری که شکل گرفته بحث اهدای پلاکت است و همانند اهدای خون جان یک بیمار را نجات می‌دهد. البته که فرهنگ اهدا پلاکت باید بهتر در کشور جا بیفتد.

به گفته این مقام مسئول در کشور ما کمتر از ۲ درصد مردم در اهدای خون شرکت می‌کنند و اگر این میزان کمی هم افزایش پیدا کند شرایط بسیار عالی می‌شود.

برچسب ها: اهدای خون ، پلاکت خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار