فرماندار گچساران گفت: به دلیل آلودگی شدید هوا و وجود ریز گرد‌ها ادارات شهرستان گچساران فردا با ۲ ساعت تاخیر شروع به کارمی کنند.

روان بخش دیهیم گفت: براساس اعلام رسمی کارگروه اضطرار آلودگی هوا، به دلیل وقوع شدید ریز گردها، گرد و خاک، کاهش دید افقی و آلودگی هوا ساعت شروع به کار ادارات، مدارس و بانک های شهرستان گچساران فردا چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت با ۲ ساعت تاخیر شروع به کار می کنند.

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: راه اندازی سامانه های پایش آنلاین هوا در شهرستان های مختلف به ویژه بهمئی و گچساران ضرورتی برای سلامت شهروندان این مناطق است.

به گفته رئیس اداره هواشناسی گچساران، در حالی که استاندارد دیدافقی ۱۰ هزار متر است هم اکنون دید افقی در این شهرستان ۱۵۰ متر است.

حسینی می گوید: به دلیل نبودن دستگاه ثبت مکانیزه گرد و خاک در گچساران نمی توان به موقع برای تعطیلی تصمیمی گرفت.

او گفت: دستگاه های اجرایی متولی مانند هواشناسی و محیط زیست باید براساس داده های دستگاه  ثبت مکانیزه گرد و  خاک درمورد وضعیت های خطرناک، هشدار یا ناسالم بودن هوا اظهار نظر کنند تا پس از آن ستاد بحران درباره تعطیلی تصمیم گیری کند.

به گفته حسینی، تجهیز شهرستان گچساران به دستگاه ثبت مکانیزه گرد و خاک ضرورتی است چرا که به سلامت شهروندان و توسعه اقتصادی به ویژه حوزه کشاورزی کمک می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.