معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد ۲۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۱۳۶ هزار و ۱۰۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۷ هزار و ۶۵۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۷۵۱ هزار و ۸۱۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۳۱۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۸۴ هزار و ۲۹۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۰ هزار و ۳۴۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

به گفته او، با بستری ۳۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری هشت هزار و ۳۵ نفر است.

 رضائیان زاده گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۱۹ هزار و ۱۱۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۶۱ هزار و ۷۰۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۵۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۱۶ هزار و ۴۵۷ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۹۶ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار