منابع آگاه اعلام کردند دو تن از مقامات عراق طی دو روز به ایران سفر و با همتایان ایرانی خود دیدار خواهند کرد.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق به دعوت رسمی «محمد باقر قالیباف» فردا (چهارشنبه) در رأس یک هیئت پارلمانی به تهران سفر خواهد کرد. این سفر پیشتر به دلایل نامشخص به تعویق افتاده بود.

براساس گزارش میدل ایست نیوز «عادل کریم» معاون وزیر برق عراق امروز (سه شنبه) در راس یک هیات فنی و مالی به دستور مستقیم «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به تهران سفر می‌کند.

بر اساس آنچه از سوی مقامات رسمی عراق گزارش شده است، روز دوشنبه، مصطفی الکاظمی، دستورات جدیدی را برای پایان دادن به مشکل واردات گاز ایران و پمپاژ مجدد مقادیر توافق شده آن قبل از سفر هیات دولت عراق به تهران صادر کرد.

احمد موسی سخنگوی وزارت برق در این خصوص گفت: نخست وزیر به منظور شناسایی و غلبه بر موانع به صورت روزانه بر پرونده تامین انرژی الکتریکی نظارت می‌کند. امروز در جریان بازدید از این وزارتخانه، نشست وزیران و شورای انرژی برگزار شد.

او تاکید کرد الکاظمی دستورات متعددی را به هیئتی که به ایران سفر می‌کند داده است و آن‌ها با توافق عراق و ایران، جریان گاز به نحوی متناسب با نیاز عراق تداوم یابد.

دستور نخست وزیر عراق برای پایان دادن به مشکل واردات گاز از ایران

نخست وزیر عراق برای پایان دادن به مشکل واردات گاز از جمهوری اسلامی ایران و تأمین گاز مورد نیاز کشورش بر اساس توافقات صورت گرفته دستوراتی صادر کرد. خبرگزاری رسمی عراق (واع) با اعلام این خبر افزود این اقدام مصطفی الکاظمی پیش از دیدار هیئت عراقی از تهران صورت گرفت و وزارت برق عراق ابراز امیدواری کرد با رسیدن به توافقی دو جانبه این مشکل حل شود.

احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق گفت: نخست وزیر هر روز پرونده تأمین برق مورد نیاز کشور و موانع آن را بررسی می‌کند. وزارت برق اعلام کرده است برای اجرای امور ضروری به نقدینگی دائمی نیاز است. هیأت دولت هم ۵۰۰ میلیارد دینار برای حمایت از برنامه‌های وزارت برق تخصیص داده، اما این بودجه تأمین نشده است.

به گفته موسی، نخست وزیر عراق دستور داده است تا مشکل واردات گاز از ایران در اسرع وقت پیگیری و حل شود که احتمالا طی دو روز آینده وزارتخانه‌های برق و دارایی و نفت و بانک مرکزی نشستی در این خصوص تشکیل دهند. در همین حال قرار است وزارت دارایی بودجه لازم را برای پرداخت بدهی گاز به ایران که به ۱.۶۴۲ میلیارد دینار می‌رسد اختصاص دهد.

الکاظمی به هیاتی که قرار است به ایران سفر کند گفته است انتظار دارند توافقی با ایران به امضا برسد که گاز مورد نیاز عراق به صورت دائم تأمین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب تابستون و گرماش عراق هم که تشنه برق مسئولین عزیز کشور دوست و برادر را دریابید مردم ایران رو ولش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
حلبوسی را تایید میکنید .. در حالیکه بودنش در راس مجلس تقلبی . قابل تایید نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این همون اقای نیست چند روز قبل با اسرایلی ها نشست داشت؟ چرا می زارید بیاد ایران ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این مسوولین محترم وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو یکدصحبتی با نماینده عراق بکنند که با این توفانهای شن و گرد و غباری که به کشور ما وارد میشود و با توجه تولیدات عراق یا مارچ قابل خریداری از ایران مناطق گرد غبار عراق را پوشش دهند تا این خوزستان اینقدر تحت فشار آلودگی قرار نگیرند این منطقه خوزستان قطب درآمدی کشور است آیا کسی هست گوش شنوا داشته باشد
آخرین اخبار