مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارگذاری عکس از ریشه کنی گیاهان بر روی وضعیت واتساپ در استان پیگرد قضایی دارد و با متخلفان به جد برخورد می شود.

اسلام جاودان خرد گفت: دستگاه های محیط زیست و منابع طبیعی، اقدام برخی از افراد مبنی بر بارگذاری عکس از خود، حین ریشه کنی گیاهان بر روی وضعیت واتساپ را،  ترغیب و تشویق ناخواسته سایرین ، نسبت به این کار تلقی می کنند.

او می گوید: این موضوع را به عنوان یک جرم به دستگاه قضا گزارش داده اند و دستگاه قضا(معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه ) در برخورد با عامل یا عاملین ریشه کنی گیاهان اراده جدی دارد. 

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، بر اساس نشستی که با دادستان مرکز استان ،معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه،دادستان مراکز شهرستان ها برگزار و مقرر شده ادارات محیط زیست و منابع طبیعی با همکاری پلیس فتا ضمن رصد فضای مجازی ،نسبت به شناسایی و معرفی کسانیکه تصاویری از ریشه کنی گیاهان بر روی وضعیت واتساپ خود قرار میدهند به مقامات قضایی اقدام نمایند.

جاودان خرد می گوید: از این پس با مالکان خطوط تلفن همراهی که  تصاویری از ریشه کنی گیاهان بر روی وضعیت واتساپ آن ها مشاهده شود برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

۴۰ درصد از گونه های گیاهی موجود در کشور مربوط به کهگیلویه وبویراحمد است و درصد بالایی از مجموع هفت هزار و ۵۰۰ نوع گونه گیاهان در کشور نیز در این استان رویش می کند.

از مجموع ۲ هزار و ۱۰۰گونه گیاهی در این استان ۴۷۰ گونه آن دارویی است و از هر پنج گونه گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد یک گونه آن کاربرد دارویی دارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.