سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷ هزار متر مربع از اراضی ملی در استان رفع تصرف شد.

اسلام جاودان خرد گفت: با اجرای حکم قضایی ۷ هزار و ۱۱۲ مترمربع از اراضی ملی تصرف شده در منطقه حفاظت شده دنا به بیت المال برگشت داده شد. 

او می گوید: در سال های گذشته به وسیله دو دستگاه اجرایی بخشی از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده دنای شرقی واقع در محدوده دشت رز به یک شخص حقیقی واگذار شده بود. 

به گفته سرپرست حفاظت محیط زیست استان، مطابق با تبصره ۴ ماده ۳۱ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع اراضی جنگلی، جرگه‌ای و مراتع که برای حفظ و حمایت از حیات وحش، مدیریت حفاظت آن در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد قابل واگذاری نیست. 

جاودان خرد با بیان اینکه با بیان اینکه مطابق قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع اراضی واگذاری شده به این شخص حقیقی قابل واگذاری نبود می گوید: محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد به‌عنوان شاکی اراضی واگذار شده را از طریق مراجع قضایی پیگیری کرد.

او گفت: سازمان محیط زیست با در اختیار گذاشتن مدارک و مستندات غیر مجاز بودن این واگذاری، و پیگیری‌های مستمر در نهایت حکم بر محکومیت متهم به خلع ید و قلع و قمع ساختمان‌های احداث شده در این اراضی صادر و قطعی شد.

جاودان خرد با بیان اینکه قاطعانه با دست درازان به منابع ملی برخورد می‌کنیم، می گوید: با هماهنگی دستگاه قضا و مراجع انتظامی حکم اجرا و ضمن قلع و قمع یک باب خانه مسکونی ساخته شده در اراضی ۷ هزار و ۱۱۲ متر مربع اراضی منابع ملی به بیت المال بازگردانده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.