مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۴۳ هکتار از اراضی ملی در استان از دست سود جویان رفع تصرف شد.

غلام‌حسین حکمتیان‌  اصل گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۶۴۳ هکتار از اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد از دست سود جویان رفع تصرف شد.

او با بیان اینکه از مقدار سطح اراضی ملی رفع تصرف شده حدود ۴۹۰ هکتار با حکم ۱۰۲ رای دستگاه قضایی بوده است گفت: ۱۵۴ هکتار رفع تصرف شده دیگر نیز طبق تبصره یک ماده ۵۵ از دست سوجویان و متصرفان اراضی ملی رفع تصرف شد.

حکمتیان‌ اصل گفت: در همین مدت دو هزار و ۴۳۳ هکتار از اراضی که طی انعقاد قرارداد برای نگهداری به افرادی واگذار شده بود نیز خلع ید شد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با اشاره به طرح‌های اجرا شده در حوزه آبخیز داری گفت: در دو سال گذشته ۳۳ هزار و ۸۱۸ متر مکعب طرح آبخیزداری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

او گفت: امسال نیز ۲۲ هزار متر مکعب طرح آبخیزداری اجرا شده که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال مالی طرح‌های آبخیزداری استان به بیش از دو برابر، ۴۶ هزار متر مکعب افزایش پیدا کند که برای تحقق این امر به ۴۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حکمتیان اصل با بیان اینکه ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد مستعد کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد، می گوید: افراد زیادی برای کاشت گیاهان دارویی متقاضی هستند که بدون شک توسعه و کاشت گیاهان دارویی در اشتغال پایدار خانواده‌ها و جلوی از فرسایش خاک نقش موثری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.