منابع خبری از بازداشت تعداد زیادی از مهاجران خبر داد که با قایق از کانال مانش عبور می‌کردند.

نیروی مرزی انگلیس امروز (شنبه) تعداد بالایی مهاجر غیرقانونی که قصد عبور از کانال مانش با قایق را داشتند، دستگیر کرد.

خبرگزاری تی‌آرتی با اشاره به این اقدام نیرو مرزی انگلیس نوشت: «نیرو‌های مرزی انگلیس امروز ۱۸۱ مهاجر غیرقانونی را بازداشت کردند، این مهاجران در ۶ قایق قصد عبور از کانال مانش را داشتند.»

همچنین امروز «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس، مجبور شد طرحی را برای فرستادن برخی از پناهجویان از انگلیس به رواندا تصویب کند، زیرا مقامات او نسبت به ارزش پول ابراز نگرانی کردند.

این اقدامی بسیاری نادر است، زیرا دومین‌بار است که در طول ۳۰ سال گذشته وزارت کشور انگلیس از قدرت خود در مسئله‌ای استفاده می‌کند.

شب گذشته نیز «جیلیان تریگز» مأمور عالی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، طرح نخست‌وزیر انگلیس در اعزام اجباری پناهجویان به آفریقا را غیرقانونی و تبعیض‌آمیز دانست.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، روز پنجشنبه اعلام کرده بود که با هدف شکستن شبکه‌های قاچاق انسان و متوقف کردن جریان مهاجران از طریق کانال مانش، می‌خواهد به طور اجباری ده‌ها هزار پناهجو را به «رواندا» در آفریقای شرقی بفرستد.

این طرح شامل افرادی است که از اول ژانویه به طور غیرقانونی وارد خاک انگلیس شده باشند.

طرح جانسون با انتقادات شدید مخالفان حزب محافظه‌کار و سازمان‌های خیریه مواجه شده است. دیده‌بان حقوق بشر نیز اعلام کرده که رواندا به برخی از اساسی‌ترین اصول حقوق بشری احترام نمی‌گذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار