کشور‌های حوزه بالتیک واردات گاز طبیعی روسیه را که از اول آوریل به لتونی، استونی و لیتوانی منتقل نشده است، متوقف کردند.

یولدیس باریس، مدیر عامل شرکت ذخیره سازی «لتون کنکسوز بالتیک گراید» لتونی گفت: سال‌ها پیش کشور من تصمیماتی گرفت که در حال حاضر به ما اجازه می‌دهد بدون هیچ مشکلی روابط در حوزه انرژی را با یک متجاوز قطع کنیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریگا، او گفت: اگر ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ سایر کشور‌های اروپایی هم قادر به چنین کاری خواهند بود.
کشور‌های حوزه بالتیک در حال حاضر از ذخایر گازی زیرزمینی لتونی استفاده می‌کنند.

گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهور لیتوانی هم در پیامی توییتری از سایر کشور‌های اتحادیه اروپا خواست از کشور‌های حوزه بالتیک پیروی کنند و گفت: از این ماه دیگر گاز روسیه در لیتوانی وجود ندارد.

بنابر اعلام یورو استات در سال ۲۰۲۰، روسیه ۹۳ درصد واردات گاز طبیعی استونی، ۱۰۰ درصد واردات لتونی و ۴۱.۸ درصد واردات لیتوانی را تامین می‌کرد.

آمریکا واردات نفت و گاز روسیه را پس از حمله این کشور به اوکراین ممنوع کرد، اما اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰ درصد نفت و گاز خود را از روسیه تامین کرده تاکنون برای حذف انرژی روسیه تصمیم نگرفته است.

مسکو روز پنجشنبه اعلام کرد کشور‌های غیر دوست خریدار گاز روسیه باید هزینه واردات خود را به روبل پرداخت کنند در غیر این صورت قرارداد‌های آنان متوقف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بیچاره اروپاییها که باید به پای سیاستهای آمریکا بسوزند. دریغ از ذره‌ای استقلال. کارشناسان آلمانی اعلام کردند با قطع گاز روسیه بزرگترین کارخانه تولید مواد شیمیایی دنیا که در آلمان با ۴۰ هزار نفر نیرو فعاله در معرض خطر تعطیلی قرار داره. حساب کنید غیر از این ۴۰ هزار نفر چقدر شغل دیگه بطور غیر مستقیم از بین میره. صادرات گاز به اروپا قطع نشده بعضی از شرکتهای حمل و نقل تعطیل شدند و قیمت کود شیمیایی و محصولات کشاورزی افزایشی شد. یکی نیست به اینا بگه آمریکا اوکراین رو به گند کشید شما چرا اینقدر ترسویید به خاطر ماجراجوییهای آمریکا خودتونو بدبخت می‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
دست پیش گرفتند پس نیافتند. وقتی پوتین اعلام کرد چون دلار و یورو رو به بهانه تحریم بلوکه می‌کنید باید با روبل نفت و گاز بخرید باورشون نمی‌شد ولی وقتی فشار گاز کم و چند روز پیش یکی از خطوط قطع شد فهمیدند پوتین جدیه و کل نفت و گاز صادراتی به اروپا رو قطع می‌کنه حالا برای اینکه آبروداری کنند ادعا می‌کنند خودمون واردات گاز از روسیه رو قطع کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مگه میخوان ملتشونو منجمد کنن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
ذخیره کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه چند سال می تونن دوام بایرند و از ذخیره مصرف کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
ذخیره سازی نفت و گاز کاز ساده‌ای نیست و این ادعاهای اروپاییها و آمریکا تلاش برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت نفت و گازه
آخرین اخبار