رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: به زودی ستاد اقتصاد دانش بنیان تشکیل می‌شود.

منصورفر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ستاد اقتصاد دانش بنیان در سطح استان با ریاست استاندار و دبیری پارک علم و فناوری و با حضور شرکت‌ها و دستگاه‌های دخیل تا پایان ماه جاری تشکیل می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی می گوید: در پارک علم و فناوری استان تعداد ۱۳۰ شرکت اعم از شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر هستند که ۳۰ شرکت دانش بنیان است. همچنین ۲۲ شرکت دانش بنیان دیگر هم در سطح استان در حال فعالیت هستند که در مجموعه پارک مستقر نیستند.

به گفته وی از لحاظ کمی شرایط فعلی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، که درسال جاری در کنار فعالیت‌های جاری به حوزه صنایع خلاق ورود خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: مقام معظم رهبری، هدفی برای شعار امسال ترسیم کردند که دو برابر شدن تعداد شرکت‌های دانش بنیان است و با توجه به پتانسیل‌های موجود، باید این مهم را به عنوان حداقل مدنظر قرار دهیم و  اولین اقدام مهم در این زمینه انجام کار فرهنگی است چرا که باید بین عموم مردم و مسئولان استان این باور به وجود آید که بحث نوآوری و پرداخت به اقتصاد مبتنی بر دانش حرف اول رادر توسعه استان و منطقه می‌زند.

منصور فر در خصوص حمایت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از واحد‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نیز می گوید: ارائه خدمات عمومی شامل پرداخت تسهیلات اداری و ایاب و ذهاب، حمایت‌های تخصصی همچون مشاوره فنی، دوره اموزشی تخصصی، حمایت‌های مالی شامل پرداخت تسهیلات کم بهره مالی از جمله این حمایت‌ها است.

به گفته وی در سال گذشته ۳۵ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات ارائه شد همچنین از محل صندوق شکوفایی کشور نیز ۱۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان استان کمک شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: همانطور که دولت در بحث امنیت، سلامت و آموزش هزینه می‌کند باید در حوزه اقتصاد دانش بنیان نیز هزینه کند بنابراین باید موانع و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان برطرف شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.