با دستور ویژه استاندار آذربایجان غربی ۷۹۹ طرح اشتغال زا در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری به تصویب رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - با دستور ویژه استاندار آذربایجان غربی ۷۹۹ طرح در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری به تصویب رسید و برای این تعداد طرح که با هدف ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف کشاورزی، تولیدی، صنعت، معدن، گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان و هم چنین کارآفرینی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به تصویب رسید ۱۳۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی تا پایان سال از  پرداخت خواهد شد.

از اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ از ابتدای سال جاری ۵۳۱ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال در آذربایجان غربی تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در  اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان  گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل بند الف تبصره ۱۸ در کشور برای ایجاد اشتغال تخصیص داده شده است که سهم آذربایجان غربی از آن بر اساس جمعیت استان یک هزار و ۷۴ میلیارد تومان است که به زودی برای حمایت از اشتغال و تولید به بانک‌ها ابلاغ می شود.

به گفته معتمدیان سرمایه گذاری به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های دولت در استان است و برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۳ درصدی استان در سال ۱۴۰۱ باید حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان برای استان سرمایه گذاری داخلی و خارجی جذب شود.

استاندار آذربایجان غربی می گوید: ایجاد صندوق عدالت و پیشرفت از برنامه‌های دولت برای توسعه اقتصادی استان ها است  و پایه مالی این صندوق ۲ هزار میلیارد تومان است که دولت به هر استان کمک می کند تا توسعه اقتصادی محقق شود.

وی گفت: حفظ واحد‌های تولیدی موجود، حمایت از طرح‌های توسعه‌ای واحد‌های تولیدی با اعطای تسهیلات بانکی و کمک‌های فنی و خدماتی و همچنین به صد درصد رساندن ظرفیت تولید واحد‌های تولیدی نیمه فعال را با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت از مهمترین اهداف دولت برای حمایت از تولید است.

در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری مدیران بانک‌ها و مدیران کل دستگاه‌های دولتی گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت منابع بانکی خود ارائه کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.