رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: پارک علم و فناوری استان دیوار کشی کمی شود تا از مزایای مناطق آزاد بهره‌مند شود.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با حصار کشی محدوده پارک علم و فناوری می‌توان از مزایای منطقه آزاد ویژه پارک‌ها در این حوزه بهره‌مند شد.

دکتر جواد نوری‌نیا افزود: اراضی پارک علم و فناوری استان در حال حاضر بالغ بر ۱۷ هکتار در منطقه جاده نازلو از توابع ارومیه است که از سال ۱۳۸۵ حصار کشی نشده بود.

وی اضافه کرد: در صورت انجام کلیه مفاد حصار کشی، این پارک طبق قوانین کشور می‌تواند از مزایای منطقه آزاد استفاده کند.

نوری نیا ادامه داد: یکی از موانع در سال‌های اخیر که پارک علم و فناوری گریبانگیر آن بوده، جاده روستایی بود که از داخل محدوده این مرکز می‌گذشت.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان حل تمامی موانع در راستای محصور کردن مرکز ۱۷ هکتاری بیان کرد: با اتمام حصار کشی می‌توانیم از معافیت‌های گمرکی، مالیاتی و بیمه‌ای و دیگر مزایا بهره‌مند شویم.

نوری نیا اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۷۰ واحد در بستر زمین‌های این پارک دارای واحد تولیدی و کاری هستند.

وی با اعلام حمایت از ایده و نوآوران جدید گفت: از هر ایده و فناوری جدیدی که قابل تبدیل به تجاری‌سازی است، حمایت می‌کنیم تا شاهد تبدیل علم به ثروت در منطقه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.