دانشگاه ارومیه پردیس علم و فناوری می سازد

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: مجوز تاسیس پردیس علم و فناوری دانشگاه ارومیه اخذ شده و به زودی مراحل عملیاتی احداث آن شروع می‌شود.

رئیس دانشگاه ارومیه در شورای اداری دانشگاه ارومیه که باحضور وزیر علوم و در سالن آرتمیای دانشگاه ارومیه برگزار شد گفت: در راستای تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری استان آذربایجان غربی و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و تلاش های صورت گرفته، موافقت ایجاد پردیس علم و فناوری در دانشگاه ارومیه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده و عملیاتی احداث این پردیس به زودی در این دانشگاه آغاز می شود.

دکتر احمد علیجان پور ادامه داد: پردیس علم و فناوری دانشگاه ارومیه در محیطی به مساحت ۱۰ هکتار در پردیس شهر این دانشگاه تشکیل می شود.

وی افزود: با ایجاد این پردیس، تمامی قوانین و معافیت های پارک علم و فناوری در این فضا جاری و ساری بوده و محیطی بسیار مناسب برای توسعه فن آفرینی خواهد بود.

رئیس دانشگاه ارومیه هدف از تاسیس این مرکز را کمک به اقتصاد دانش بنیان و همکاری جهت توسعه علم و فناوری کشور در تمام زمینه ها عنوان کرد.

۲۲ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه در مرتبه استادی هستند

علیجان پور با اشاره به اینکه دانشگاه ارومیه ۱۱ دانشکده، ۶ پژوهشکده و یک مرکز آموزشی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد هیئت علمی دانشگاه ارومیه ۵۰۳ نفر است که ۱۱۱ نفر از آن‌ها به درجه استادی رسیده اند که ۲۲درصد را شامل می‌شود.

علیجان پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۴ هزار و ۲۱۰ دانشجو در دانشگاه ارومیه تحصیل می‌کنند که ۴۲ درصد در مقطع کارشناسی، ۳۷ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۶ درصد در مقطع دکتری هستند.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه دانشگاه ارومیه جزو ۵ دانشگاه برتر جذب دانشجوی بین المللی در سال گذشته شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۷۷۷ دانشجوی بین المللی در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند که اغلب از عراق و اقلیم کردستان هستند و از این تعداد ۲۵درصد دانشجویان بین المللی زن هستند.

وی یاد آور شد: باتوجه به تاکید دانشگاه به ارتباط علم و صنعت در سال گذشته ۳۸فارغ التحصیل دانشگاهی در صنعت استان جذب و مشغول به کار شدند.

علیجان پور با اشاره به امور دانشجویی دانشگاه نیز ادامه داد: دانشگاه ارومیه دارای ۱۹ دستگاه خوابگاه با ظرفیت ۴۵۰۰نفر، ۵سالن ورزشی سرپوشیده و ۱۴هزار مترمربع فضای ورزشی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.