وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه موضوع دانش بنیان کردن کشاورزی مطالبه رهبر معظم انقلاب است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در این مسیر گام برمی‌دارد و معتقدیم این کار از مهمترین مولفه‌ها و جزو موضوعات اساسی در تجاری سازی محصولات کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - سیدجواد ساداتی نژاد در بازدید از مرکز کشت بافت گیاهی در ارومیه و رونمایی از تولید نهال گردو به روش کشت بافت و ریزازدیادی گفت: در حوزه کشاورزی تولید و تکثیر نهال گردو به شیوه کشت بافت یکی از مهمترین موضوعات مطرح است چرا که در آینده با تولید نهال‌هایی که در اقلیم‌های مختلف رشد می‌کنند می‌توان برمعیشت کشاورزان تاثیر مثبت گذاشت.

به اعتقاد وزیر جهاد کشاورزی، نهال گواهی شده از مهمترین فاکتور‌ها در افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه برای کشاورزان است.

تولید نهال‌های شناسنامه دار موجب تولید محصول مطلوب می‌شود؛ ریز ازدیادی یکی از روش‌های تولید در این زمینه است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاری باغداران از روز اول تضمین شود.

با قدردانی از شرکت رویان پژوهش ارومیه در زمینه تولید گیاهان دارویی و کشت‌های ریز ازدیادی و سایر فعالیت‌های دانش بنیان؛ ورود دانش به حوزه کشاورزی موجب تحول این حوزه خواهد شد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.