معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۶۰ درصد میوه شب عید و تنظیم بازار کشور به علت مرغوبیت محصول از استان آذربایجان غربی تامین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - اسماعیل قادری فر در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صادرات سیب درختی استان و تدوین راهکار‌های لازم جهت تسریع در روند صادرات گفت: این اقدام در راستای ایجاد یک تحرک جدی و بالا در فروش و بازار رسانی سیب درختی آذربایجان غربی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تاکنون ۳۳ هزارتن سیب ذخیره شده که ۶۰ درصد از این میزان از باغداران آذربایجان غربی قطب اصلی سیب خریداری شده است و ۳۵ هزار تن نیز پرتقال تامسون شمال و والنسیای جنوب خریداری شده است.

وی می گوید: محصولاتی که برای تنظیم بازار شب عید خریداری می‌شود از نظر کیفی درجه یک است، توزیع از طریق سامانه هوشمند و درب منازل تحویل می‌شود و از نظر قیمتی هم ۲۵ تا ۳۰ درصد زیر قیمت روز بازار عرضه خواهد شد پس گران خریدن با نیت فروش گرانتر قویا تکذیب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: هدف ما صیانت از بازار مصرف و آرامش بخشی به بازار مصرف در شب عید و ماه رمضان است و میوه‌های خریداری شده براساس سهمیه‌های کارگرو‌های تنظیم بازار استانی در حال حمل و ذخیره سازی در استان‌های هدف است ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین عرضه خواهد شد. 

وی می گوید: هیچ محصول صادراتی مشکل دار نیست.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی برای حمل هوایی سیب درختی نیز اقدامات و گفتگو‌هایی انجام شده است و مجوز نیز اخذ شده و باید مسولان استانی برای آغاز این نوع صادرات همکاری و تعامل داشته باشند.

قادری فر ادامه داد: با گفت و گو های مکرر و پیگیری های استاندار آذربایجان غربی مقرر شده تا از محل تبصره ۱۸ اقدامات تجهیز کامیونها به کانتینر های یخچالی جهت حمل میوه انجام شود و به زودی قرار دادهای این اقدام تنظیم و آماده می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی میرمعصومی
۱۹:۳۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کامنت های پایینی با اسم من جعلی و جهت تخریب بنده می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی میرمعصومی
۱۹:۳۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی میرمعصومی
۱۹:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
من از امریه تعاون کار قبول نشدم انصراف دادم تعاون نامه زده محل اعزامی حذف کنه سپاه حذف نکردن از اینور میخوام تو شهر خودم اردبیل در سپاه حضرت عباس خدمت کنم و اونجا هم قبلا مدارک داده بودم میگن تو سامانه ثبت شده اعزامی جای دیگه زدن امریه تبریز آموزشی و نمیتونیم اینجا ثبت کنیم باید با در سپاه مسلح کل تماس بگیری در حالی که حذف کردن منو از امریه تعاون و به سپاه هم نامه زده ولی تو سامانه سپاه حذف نشده به همه جا زنگ زدم و رفتم تعاون و سپاه و... هیچ کس جواب نمیده و درستش نمیکنه کارت سبز سه ماه رفتم 45 روزه و بسیجی هم 15 سال فعال دارم فوق لیسانس هم دارم ولی منو میخوان آموزشی جای دیگه دور ببرن بعد از آموزش هم من جای دور بدن اگه کسی اینجا سپاهی یا کل مسلح به من کمک کنه اسفند اعزام میشم. مهدی میرمعصومی