سخنگوی وزارت خارجه چین ازتصمیم واشنگتن مبنی بر اخراج دیپلمات‌های روسی ابراز نگرانی کرد.

طی بالاگرفتن تنش میان روسیه و اوکراین و اخراج ۱۲ عضو هیات نمایندگی روسیه در سازمان ملل از سوی آمریکا، چین نگرانی خود را نسبت به این تصمیم ابراز کرد.

در پی این تصمیم آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اخراج این ۱۲ عضو را اقدامی خصمانه علیه مسکو دانست.

در همین رابطه «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری درباره اقدام آمریکا گفت: چین نگران اقدامات واشنگتن است و امیدوار است که این کشور توضیح جامعی در مورد این تصمیم ارائه دهد.

آمریکا دوشنبه گذشته از اخراج ۱۲ دیپلمات روسی از نمایندگی دائم در سازمان ملل به خاطرنگرانی‌های امنیت ملی خبر داده و گفته بود از این دیپلمات‌ها خواسته شده تا ۷ مارس این کشور را ترک کنند.

واشنگتن همچنین به دبیرخانه سازمان ملل اطلاع داد که تصمیم به اخراج یکی دیگر از کارمندان روس که در دبیرخانه سازمان ملل کار میکند، گرفته است.

درگیری میان روسیه و اوکراین از پنج شنبه هفته گذشته آغاز شد؛ این در حالی است که با مداخلات آمریکا و متحدانش این درگیری به تنش بیشتری هم منجر شده است.

در همین رابطه چندی قبل «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه بیان کرده بود که درگیری کنونی با هدف غیرنظامی کردن اوکراین انجام شده و پس از اتمام این درگیری مردم اوکراین خودشان در انتخابات مسائل این کشور مختارخواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار