سناتور آمریکایی با انتقاد از عملکرد دولت این کشور، خواستار آزادسازی پول های بلوکه شده افغانستان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان- برنی سندرز سناتور دموکرات ایالت ورمونت از دولت آمریکا به دلیل مسدود کردن دارایی های مردم افغانستان به شدت انتقاد کرد. 

وی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: افغانستان با یک فاجعه انسانی روبروست. من از دولت بایدن می‌خواهم که فورا میلیارد‌ها دلار پول مسدود شده دولت افغانستان را برای کمک به رفع این بحران و جلوگیری از مرگ میلیون‌ها نفر آزاد کند.

گفتنی است که دولت آمریکا حدود ۹.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود و ارسال پول نقد به این کشور را متوقف کرده است.

هدف از این اقدام، جلوگیری از دسترسی دولت تحت رهبری طالبان در افغانستان به این پول اعلام شده است. براساس این تصمیم واشنگتن، هیچ یک از دارایی‌های بانک مرکزی دولت افغانستان در آمریکا در اختیار طالبان قرار نخواهد گرفت. به‌رغم تسلط طالبان بر کل افغانستان، این گروه همچنان در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا باقی می‌ماند.

تحریم‌های آمریکا علیه طالبان به این معناست که آن‌ها نمی‌توانند به هیچ منبع مالی دسترسی داشته باشند. به گفته دو منبع مطلع، بخش اعظم دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در حال حاضر خارج از افغانستان نگه‌داری می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار