کارشناس هواشناسی استان زنجان  گفت: امروز شاهد بارش های پراکنده برف و باران در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - سلطانی کارشناس هواشناسی استان زنجان  گفت: امروز شاهد بارش های پراکنده برف و باران در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

او می گوید: در ساعات بعد از ظهر امروز نیز وزش باد نسبتا شدید را در زنجان خواهیم داشت که در این میان به شهروندان توصیه  می شود از تردد در کنار ساختمان های نیمه کاره، درختان کهنسال و فرسوده و صعود به قله ها خودداری کنند تا ازد هرگونه آسیب احتمالی ناشی از پدیده های جوی در امان باشند.

به گفته‌ سلطانی برای ساعات پایانی امشب بارشی برای استان پیش بینی نشده است اما از فردا عصر سامانه‌ جدیدی وارد استان می‌شود که به سبب سرمای هوا با بارش برف همراه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: از اواسط این هفته با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما، شاهد رخداد یخبندان در استان خواهیم بود.

او از هم استانی‌ها خواست با توجه به بارش و برف و کاهش دما از سفر‌های غیرضروری به خصوص در مناطق کوهستانی و فعالیت‌های عمرانی به خصوص بتن ریزی خودداری کرده و در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

سلطانی می گوید: در چند روز اخیر ایستگاه ارمغانخانه با ۱۹ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را ثبت کرده و میزان بارش در زنجان نیز ۱۱ میلیمتر بوده است.

به گفته کارشناس هواشناسی استان زنجان در ۲۴ ساعت گذشته ارمغانخانه با دمای منفی ۳ و نیک پی با ۱۳ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین ایستگاه‌های استان زنجان بوده اند.

او  دمای فعلی زنجان را ۳ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای هوا نسبت به دیروز یک درجه سردتر شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.