رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کوثر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ پروانه تولید صنایع دستی در شهرستان تمدید یا صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانگیر شهبازی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر گفت: رونق تولیدات صنایع‌دستی از مهمترین برنامه‌های امسال بوده که صدور و تمدید 65 پروانه تولید اعم از صدور 25 و تمدید 40 پروانه تولید انفرادی گامی در این راستا بوده است.
او برگزاری مسابقه دست‌سازه‌های هفت‌سین در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه و محل عرضه مجازی صنایع‌دستی در  فضای مجازی و برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در جنب جشنواره به و چومچه‌خاتون را از دیگر اقدامات انجام‌شده در بخش صنایع‌دستی شهرستان در 9 ماهه امسال عنوان کرد.

شهبازی برگزاری دوره‌های آموزشی دررشته‌های مختلف صنایع‌دستی را از مهمترین برنامه‌ها در راستای رونق تولیدات در این حوزه عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال دو دوره  آموزشی  گلیم‌بافی با 15 نفر هنرآموخته و یک دوره سفالگری سنتی خاله‌خورشید با هفت نفر هنرآموخته برگزار شده است.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر از معرفی 15 نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان برای دریافت تسهیلات  مشاغل خانگی به مبلغ سه میلیارد ریال خبر داد و گفت: در این مدت 16 مورد مجوز  جدید  مشاغل  خانگی نیز در شهرستان صادر شده است.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.