معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان اردبیل از صدور سالانه 700 پروانه صنایع دستی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان اردبیل در مراسم کمپین تخصصی صادرات در اردبیل با اشاره به صدور سالانه نزدیک به ۷۰۰ پروانه صنایع‌دستی در استان گفت: ۱۶ اثر صنایع دستی استان در فهرست آثار ناملموس به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به ثبت پروانه تولید ۱۷ هزار نفر فعال صنایع‌دستی در سامانه اینترنتی، اضافه کرد: علاوه بر این بیش از ۱۰ هزار نفر نیز بدون پروانه تولید در رشته های مختلف صنایع‌دستی فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اردبیل در تشریح قابلیت های صنایع دستی استان ادامه داد: تاکنون در ۶۱ رشته صنایع‌دستی پروانه تولید صادر شده است.

دباغ عبداللهی ارزش صادرات صنایع‌دستی این استان را به طور میانگین سالانه ۵۰۰ هزار دلار عنوان کرد و افزود: صنایع دستی استان از قابلیت صادراتی بالایی برخوردار است و با این وجود با موانعی در توسعه صادرات مواجه هستیم.

وی متذکر شد: از جمله اینکه ضروری است تولیدات صنایع دستی در بازارهای بین المللی معرفی شوند و برای توسعه صادرات از ظرفیت فضای الکترونیک استفاده شود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اردبیل با بیان اینکه راه‌اندازی کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی فرصتی برای معرفی تولیدات در فضای مجازی است، اضافه کرد: به واسطه اقداماتی از این قبیل می‌توانیم سهم خود از بازارهای بین‌المللی را ارتقا دهیم.

به گفته دباغ عبداللهی ۳۴ نشان ملی مرغوبیت و سه نشان مرغوبیت یونسکو تاکنون به تولیدات استان اختصاص یافته و علاوه بر این سه نشان ملی جغرافیایی نیز داریم.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی سالانه به اشتغال هزار نفر در استان کمک می کند، ادامه داد: ۹ مرکز آموزشی و ۲۵۰ باب فروشگاه صنایع‌دستی در این استان دایر است.

وی افزود: تاکنون هزار و ۸۱۰ مجوز مشاغل خانگی در سطح استان ارائه شده است و سه هزار و ۱۸۴ نفر در ۳۷ رشته صنایع‌دستی بیمه شدند.

انتهای پیام/ح

ارزش صادرات صنایع‌دستی اردبیل سالانه ۵۰۰ هزار دلار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.