- مدیر اداره منابع آب گرمی مغان گفت: محوطه دریاچه گیلارلوی گرمی جهت اجرای طرح‌های گردشگری، به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

رضا بدرزاده گفت: سه هکتار از اراضی محوطه دریاچه گیلارلو برای اجرای طرح‌های گردشگری به تعاونی دهیاران واگذار شده و این طرح موفق بوده است.

مدیر اداره منابع آب گرمی مغان افزود: هم‌اینک از مخزن دریاچه برای کار‌های پرورش ماهی و قایقرانی استفاده می‌شود و این طرح ظرفیت اقتصادی و گردشگری دارد.

به گفته او، دریاچه گیلارلو هشت و نیم میلیون متر مکعب گنجایش دارد و حجم فعلی آب آن، پنج میلیون متر مکعب تخمین زده می‌شود و با توجه به بارندگی‌ها و لایروبی انجام شده در کانال‌های آب‌آور گیلارلو، حجم ورودی و آب آن ۶۰ درصد افزایش یافته است.

بدرزاده تصریح کرد: ۶۰ میلیارد ریال برای لایروبی و مرمت کانال‌های آب آور سد گیلارلو هزینه شده است و امسال نیز برای استمرار لایروبی و مرمت کانال، با بخش خصوصی به میزان ۱۲ میلیارد ریال اعتبار قرارداد منعقد شده است.

او گفت: دریاچه گیلارلو از نظر میزان آب، در شرایط مطلوب قرار دارد و استفاده از آن برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اجرای طرح‌های گردشگری در رونق حضور و ماندگاری مسافران و گردشگران و شتاب گرفتن صنعت گردشگری در شهرستان گرمی مغان موثر خواهد بود.

مدیر اداره منابع آب گرمی مغان افزود: از آب دریاچه گیلارلو در مواقع نیاز برای تامین آب شرب شهر گرمی نیز استفاده می‌شود و علاوه بر اینها، در پایاب این سد، ۶۳۰ هکتار از اراضی با همت بخش خصوصی زیر کشت رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.