استاندار اردبیل گفت: حدود ۱۰۰۰ کلاس درس در ۳ سال گذشته در استان احداث شده و یا در مرحله اجرا است.

سید حامد عاملی صبح امروز در نشست با معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: حدود ۱۰۰۰ کلاس درس در ۳ سال گذشته احداث شده و یا در مرحله اجرا است و از روز اول حضور در استان با برنامه‌ریزی دقیق تلاش کردیم تا کمبود‌ها را در حوزه سرانه فضای آموزشی احصا و برای رفع کمبود ۲۰۰۰ کلاس درس در استان نهضت مدرسه‌سازی را اجرا کنیم.

استاندار اردبیل افزود: عمده این کمبود‌ها مربوط به شهر‌های پارس‌آباد، مشکین‌شهر، اصلاندوز، اردبیل و خلخال بوده و ما موظف شدیم تا در مدت ۳ سال این پروژه‌ها را با همکاری خیّران، منابع اعتباری ملی، استانی و مولدسازی اجرایی و عملیاتی کنیم.

به گفته او، ۳۰۰ کلاس درس به همت خیّران، ۲۳۴ کلاس درس با همکاری شهرداری و حدود ۵۰۰ کلاس درس نیز از محل اعتبارات استانی، ملی و مولدسازی احداث شده و یا مراحل اجرایی آن در حال انجام است.

عاملی گفت: با حمایت‌های ویژه رئیس‌جمهور شهید تلاش کردیم تا در استان اردبیل نیز در حوزه توسعه فضا‌های آموزشی کاری ماندگار انجام دهیم که عملیات احداث بیش از ۴۴۸ کلاس درس در این ۳ سال تکمیل و تحویل آموزش‌وپرورش شد.

 او بیان کرد: برای تکمیل ۵۰ تا ۶۰ کلاس درس تا مهر امسال مازاد بر تعهد اجرایی، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قرار شد ۱۰ میلیارد تومان آن از طریق اعتبارات استانی و ۱۰ میلیارد تومان نیز از طریق نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به آماده افتتاح بودن مدرسه دارالفنون دخترانه و پسرانه اردبیل تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید به‌عنوان یک پروژه کیفی و مناسب، تصریح کرد: در مدت ۱۵ روز تا شروع سال تحصیلی، تلاشی مضاعف و جدی انجام می‌شود تا بتوانیم واحد‌های آماده افتتاح را که تا ۲۰۰ کلاس درس تعریف شده، تحویل آموزش‌وپرورش داده شود.

عاملی افزود: انتظار می‌رود با سرعت بیشتر آموزش‌وپرورش و تعیین تکلیف احداث ۲۳۴ کلاس درس با همکاری شهرداری اردبیل و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیز آغاز شود.

او اظهار کرد: از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انتظار داریم تا در تحویل قیر رایگان، ایزوگام، آسفالت‌ریزی، تجهیزات هنرستانی، واحد‌های آموزشی و همچنین تزریق اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اهتمام جدی و عنایت بیشتری را به استان اردبیل داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.