آتش سوزی در حاشیه منطقه حفاظت شده نئور در اردبیل که از شب گذشته آغاز شده بود با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست مهار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل عصر پنجشنبه گفت: بنا بر گزارش دریافتی از محیط بانان مستقر در سرمحیط بانی منطقه حفاظت شده نئور، آتش سوزی در ساعت ۱۸ روز چهارشنبه در مراتع مشرف و مجاور منطقه حفاظت شده نئور آغاز شد و به علت وجود پوشش گیاهی مرتعی با ترکم بالا و باد به نسبت شدید در منطقه به سرعت گسترش یافت.

حسن قاسم پور افزود: با همکاری اهالی بومی و محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل، اقدامات لازم درخصوص اطفای حریق شروع شد و با گسترده شدن آتش سوزی نیرو‌های مردمی اعزامی از مرکز استان، نیرو‌های هلال احمر، منابع طبیعی، سپاه ناحیه و فرماندار شهرستان اردبیل برای مساعدت به عملیات اطفای حریق در محل حضور یافتند.

وی ادامه داد: عملیات اطفای حریق به دلایل کوهستانی بودن منطقه، وزش باد و پوشش گیاهی انبوه یک ساله و چند ساله خشک تا ساعت چهار صبح روز پنجشنبه به طول کشید و در مجموع بیش از ۵۰ هکتار از اراضی مناطق آزاد در مجاورت منطقه حفاظت شده نئور طعمه آتش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با وجود اطفای حریق در شب گذشته دوباره ساعت ۱۱ صبح امروز پنجشنبه آتش سوزی در مراتع شروع شد و با فراخوان نیرو‌های یادشده و تلاش نیرو‌های امدادی آتش سوزی ظهر امروز بار دیگر مهار شد.

قاسم پور به گردشگران و مسافران توصیه کرد با توجه به بارش‌های مناسب فصلی و وجود پوشش انبوه گیاهی در منطقه، در صورت برپا کردن آتش، از خاموش شدن آن اطمینان یابند.

برچسب ها: آتش سوزی مراتع ، نئور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.