در این گزارش به این سوال که مخاطب چرا باید ماهانه ۲۴۰ هزار تومان پرداخت کند تا فقط محصولات نتفلیکس را تماشا کند، پاسخ داده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز خبری در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر این که پلتفرم آمریکایی نتفلیکس ۹ میلیون کاربر ایرانی دارد. در بخشی از این گزارش به وضعیت اپلیکیشن موبایلی این پلتفرم در اپ‌استور‌های ایرانی اشاره شده و آمار ۸ میلیون نصب فعال آن از کافه‌بازار و یک میلیون نصب فعال از مایکت آمده است.

اگرچه این آمار درست است، اما بدیهی است که نتفلیکس در ایران، از وجود ۹ میلیون کاربر فعال برخوردار نیست، چراکه اولا مخاطب نتفلیکس باید از طریق فیلترشکن به این پلتفرم دسترسی پیدا کند و با سرعت کنونی اینترنت، عملا چنین کاری غیرممکن است. دوم؛ همان‌طور که در گزارش ساترا اشاره شده، راه‌های انتقال پول به حساب نتفلیکس برای ایرانیان تحت تحریم‌های ظالمانه، اصلا ساده نیست و نیازمند استفاده از کارت‌های اعتباری، صرافی‌های آنلاین و... است. سوم؛ با توجه به نرخ بالای دلار، مبلغ اشتراک نتفلیکس برای ایرانیان بسیار بالاست.

به طور مثال ارزان‌ترین سرویس نتفلیکس ماهانه ۷/۹۹ دلار معادل ۲۴۰ هزار تومان است! مخاطبی که می‌تواند محصولات نتفلیکس را همراه با محصولات آمازون، هولو، اچ‌بی‌او، دیزنی پلاس، اپل تی‌وی پلاس و... به راحتی و بدون پرداخت هیچ مبلغی، از سایت‌های دانلود فیلم، دریافت کند، چرا باید ماهانه ۲۴۰ هزار تومان پرداخت کند تا فقط محصولات نتفلیکس را تماشا کند؟ آیا چنین مخاطبی، برای اپل تی‌وی پلاس نیز ماهانه ۴/۹۹ دلار معادل ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کند؟ بدیهی است که نه. دلیل وجود ۹ میلیون نصب فعال برای نتفلیکس در اپ‌استور‌های ایرانی، بسیار ساده است.

بسیاری از مدل‌های پرفروش تلفن همراه، اپلیکیشن نتفلیکس را به صورت پیش‌فرض دارند و شمار زیادی از ایرانیان دارای گوشی هوشمند که روی گوشی‌های خود اپلیکیشن نتفلیکس را دارند، بدون آن که توجه کنند، به‌روزرسانی‌های خودکار این اپلیکیشن را از کافه‌بازار یا مایکت دریافت می‌کنند. به این ترتیب ظاهرا ۹ میلیون نفر در ایران نتفلیکس را روی تلفن همراه خود دارند، در حالی که عملا شاید این رقم، به چندین هزار نفر هم نرسد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
گوشی های سامسونگ به طور پیش فرض اپلیکیشن نتفلیکس روشون نصب هست
Germany
عماد
۱۱:۲۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
انقدر بیخودی سانسور میکنید که مجبور شدم برم اصل سریالها را تو نت فیلکس ببینم.
Iran (Islamic Republic of)
Farid
۲۳:۳۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
داداش اولا مگه اصلا تلویزیون سریال هارو پخش میکنه که بخواد سانسور کنه؟! دوما تا وقتی دانلود هست اکثر افراد ترجیح میدن با زمان بندی خودشون سریال و فیلم ببینن نه زمان بندی تلویزیون.
آخرین اخبار