مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۴۰ میلیون دز واکسن دام و طیور در بین فارم‌های پرورش طیور استان توزیع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فعالان صنعت طیور استان با بیان اینکه مشکلی از نظر تامین دارو و واکسن‌های مختلف دام و طیور در استان وجود ندارد و با تمهیدات اتخاذ شده واکسن دام و طیور در استان به اندازه کافی موجود است از توزیع ۱۴۰ میلیون و ۷۰۴ هزارو ۷۴۸ دز واکسن در همین مدت در استان خبر داد و گفت: این میزان واکسن برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف واگیردار طیور در بین فارم‌های پرورش طیور استان توزیع و مصرف شده است.

او بیان کرد: در این مدت طی ۱۹۷ مورد بازدید از فارم‌های پرورش طیور صنعتی ۵۵ هزارو ۹۰۷ مورد نمونه برداری برای انجام آزمایش بیماری‌های مختلف طیور اخذ و به آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان تحویل شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: سرمایه گذاری هنگفت و عظیمی در صنعت طیور استان انجام شده است و این استان را به یکی از استان‌های برند و صاحب نامی هم در حوزه پرورش طیور و هم در حوزه صادرات این محصول تبدیل نموده است.

تکلوی ادامه داد: ۴۷ فارم پرورش مرغ مادر با ظرفیت تولید دو میلیون و ۶۸ هزار قطعه و ۵۷۳ مزرعه پرورش طیور صنعتی در استان فعالیت می‌نمایند به طوریکه در حال حاضر ۱۱ درصد جوجه یکروزه کشور در استان اردبیل تولید می‌شود.

او با اشاره به شروع فصل سرما و مهاجرت و زمستان گذرانی پرندگان مهاجر به عنوان ناقلان خاموش این بیماری در تالاب‌ها، دریاچه ها، پشت سد‌ها و برکه‌های استان، تهدیدی بر طیور صنعتی و روستایی و بومی این استان است گفت: از همان آغاز مهاجرت این پرندگان اداره کل دامپزشکی استان با تجهیز و ساماندهی تیم‌های واکنش سریع پیشگیری، کنترل و مهار بیماری به حال آماده باش کامل در آمده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با هشدار جدی به تمامی فعالان صنعت طیور از پرورش دهندگان طیور روستایی، بومی و علی الخصوص پرورش دهندگان طیور صنعتی از آن‌ها خواست ضمن بیمه کردن طیور پرورشی خود با تقویت و تشدید اقدامات بهداشتی، قرنطینه‌ای از هرگونه تردد غیر ضروری خودداری کرده و در صورت بروز هرگونه تلفات غیر عادی و یا افت معنی دار مصرف آب و دان و یا کاهش تولید مراتب را بلافاصله به نزدیکترین مرکز دامپزشکی اطلاع دهند.

تکلوی ضمن استماع مسائل و مشکلات صاحبان مزارع پرورش مرغ مادر گوشتی افزود: ما خدمت گزاران صاحبان این صنایع هستیم و هرچه در توان داریم در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان پروتئین دامی و صیانت از این سرمایه عظیم تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار