مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان تا روز شنبه دمای هوا در روز‌های آینده ۴ تا ۷ درجه در مناطق مرکزی و جنوبی سردتر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی روز گذشته در شمال استان بارش باران و در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف رخ داد.

او با اشاره به اینکه بیشترین میزان برف و باران در مناطق مرکزی و شمالی گزارش شده است افزود: بیشترین باران از شهرستان گرمی با ۳ میلیمتر و بیشترین بارش برف از شهرستان سرعین با ۵ سانتیمتر به ثبت رسید.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه بارش برف تا ظهر امروز در استان ادامه خواهد داشت گفت: بر اساس آخرین تصاویر رادار هواشناسی بارش خفیف برف تا ظهر جمعه در بخش‌هایی از جنوب استان و ارتفاعات سبلان تداوم خواهد داشت.

محمدی از خروج این سامانه بارشی از جنوب استان خبر داد و بیان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که این سامانه بارشی بعدازظهر امروز از جنوب استان خارج می‌گردد؛ البته از شرایط محلی طی امشب تا صبح فردا در مناطق کوهستانی بارش پراکنده برف نیز احتمال می‌رود.

او به افت قابل توجه دما در اثر بارش برف در استان در ۲۴ ساعته آینده اشاره کرد و گفت: با ماندگاری پرفشار سطح زمین در منطقه، هوای سرد همچنان در استان تداوم داشته و طی امشب تا صبح فردا کمینه دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان ۴ تا ۷ درجه زیر صفر درجه سلسیوس هم افت خواهد کرد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از روز شنبه تا عصر دوشنبه هفته آینده شرایط جوی نسبتاً پایدار بوده و آسمان استان صاف تا نیمه ابری با شب‌هایی نسبتاً سرد و افزایش نسبی دمای هوا در اواسط روز‌ها پیش بینی می‌شود.

محمدی به کمینه و بیشینه دما در شبانه روز گذشته در مناطق مختلف استان نیز پرداخت و افزود: شهرستان بیله سوار با دمای ۵ درجه بالای صفر و شهرستان سرعین با دمای ۳ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اردبیل هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.