قدردانی وزیر بهداشت سوریه از حمایت‌های عمان از دمشق

وزیر بهداشت لبنان که به مسقط سفر کرده است از حمایت‌های سلطان نشین عمان از دولت و ملت کشورش قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، حسن غباش، وزیر بهداشت سوریه در رأس یک هیئت به عمان سفر کرده که از دیروز (یکشنبه) آغاز شده است و تا روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

غباش با مقامات عمانی دیدار و از برخی مراکز درمانی در عمان نیز دیدن خواهد کرد. وزیر بهداشت سوریه دیدارهایش را در مسقط با ملاقات فهد بن محمود آل سعید، معاون نخست وزیر در امور نخست وزیری آغاز کرد. غباش در این دیدار سلام و درود بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان ابلاغ کرد.

وزیر بهداشت سوریه از دولت و ملت عمان به خاطر حمایت از دولت و ملت سوریه و ادامه روابط برادرانه و تاریخی بین دو ملت برادر قدردانی کرد.

معاون نخست وزیر در امور نخست وزیری عمان نیز این روابط را استوار و مستحکم توصیف کرد.

غباش با احمد بن حمد السعیدی، وزیر بهداشت عمان دیدار کرد و دو طرف بر تقویت همکاری‌ها در زمینه بهداشتی و مبادله تجارب در خصوص مبارزه با تروریسم و مبادله آموزشی در زمینه بهداشتی و مدیریت بحران‌ها و فاجعه‌های بهداشتی و همکاری‌های علمی و فنی بین دو کشور تأکید کردند.

وی گفت: در این دیدار درباره عمق روابط بین دو کشور برادر و رابطه خوب شهروندان بین دو کشور و روابط عالی بین رهبران دو کشور صحبت شد. برای هماهنگی بیشتر و کار بیشتر توافق کردیم تا در خدمت ملت دو کشور باشد.

وزیر بهداشت عمان هم گفت: در زمینه بهداشتی، وزارت بهداشت در سلطنت عمان برای همکاری با براداران در سوریه در همه زمینه‌های بهداشتی از جمله تولید دارو آمادگی دارد. این دیدار فقط یک دیدار رسانه‌ای نیست بلکه با تشکیل گروه‌های کاری پیگیری خواهد شد و آموزش متقابل در بخش بهداشتی صورت خواهد گرفت.

سفر وزیر بهداشت سوریه سفر به عمان نشانگر عمق روابط بین دو کشور برادر در همه زمینه هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار