طالبان با ارسال مکتوبی به دهقانان شماری از مناطق افغانستان، از آنها خواسته اند تا عشر و زکات شان را به این گروه پرداخت نمایند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از برخی منابع محلی، شماری از دهقانان و مالداران از آنچه که عشر و زکات اجباری طالبان می‌گویند شکایت داشته و می‌گویند توان پرداخت آن را ندارند.

سمیع الله که ۲۸ سال دارد و مالک ۸ جریب زمین در قریه «خم زرگر» ولایت کاپیسا است گفته است: «یک بوری کود کیمیاوی ۴۰۰ هزار افغانی شده و وقتی این را محاسبه کنیم در آخر هیچ‌چیزی برای دهقان نمی‌ماند، جز همان زحمت که می‌کشد. تا زمانی که در قیمت‌های کود کیمیاوی تغییر نیاید و یک برنامۀ منظم برای دهقانان نباشد ما حاضر به پرداخت عشر نیستیم.

مسئولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری حکومت طالبان فرستادن مکتوب را به مساجد و قریه‌ها در ولایت‌ها و ولسوالی‌ها رد می‌کنند، اما می‌‌گویند که کار روی طرح جمع‌آوری عشر و زکات هنوز هم جریان دارد.

این وزارت هفته گذشته با نشر اعلامیه‌ای در وبسایتش نوشته بود که برای جمع آوری عواید و خودکفایی کشور از دهقانان، مالداران و باغداران عشر و زکات جمع آوری خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، زکات ، عشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.