حسینی:

داشتن سواد حرکتی برای دانش آموزان ضروری است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در شهرستان لنده آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، همزمان با روز تربیت بدنی و ورزش  و با گردهمایی معلمان تربیت بدنی طرح ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان  مقطع  ابتدایی  در  شهرستان لنده آغاز شد.

فریبا حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت:  بنا به فرمایش مقام معظم رهبری همه ی ما متولیان و دست اندرکاران ورزش و سلامت واجب است که در همه  زمینه ها ورزش  دانش آموزان را جدی بگیریم.

حسینی افزود: بر اساس طرح ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان، مسئولان مدارس موظف هستند به بهترین شیوه های ممکن ارتقا و بهبود سواد حرکتی را در آموزشگاه ها اجرایی و نهادینه کنند.

او درس تربیت بدنی را نوعی از فرآیند تعلیم و تربیت دانست که توجه آن به رشد و تکامل  دانش آموزان کمک می کند اضافه کرد:  این درس به عنوان یک ابزار مهم در آموزش و پرورش به آن توجه شده است و در صورت استفاده صحیح از این ابزار ثمرات مطلوبی در پی خواهد داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان توجه و اهمیت و نقش ورزش برای تامین سلامتی دانش آموزان  را  بسیار ضروری دانست و گفت: خانواده ها و والدین نقش موثری در این زمینه دارند و اگر تعامل دو سویه بین  اولیا و معلمان برای  ارتقای سطح سلامت دانش آموزان تدوام داشته باشد گام های موثری در این زمینه برداشته  می شود.

او به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و افزود: در این سند که از منویات مقام معظم رهبری نیز هست توجه ویژه و خاصی به ساعت زیستی و بدنی یا همان درس تربیت بدنی و سلامت شده است  و ما نیز باید آن را سرلوحه ی کارمان قرار دهیم .

حسینی داشتن سواد حرکتی را برای دانش آموزان ضروری دانست و گفت: دانش آموزان با تسلط بر سواد حرکتی و مهارت های ورزشی می توانند در هر شرایط بهترین واکنش بدنی متناسب با موقعیت را از خود نشان داده  و با کنترل  فعالیت مورد نظر را برای جلوگیری از آسیب های احتمالی  انجام دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.