معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با مرگ ۹ هم استانی دیگر بر اثر بیماری کرونا، مجموع جانباختگان از ابتدای شیوع تاکنون به ۶ هزار و ۷۸۶ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور در استودیو سلامت و اعلام تازه‌ترین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۲۴۳ تست کرونا شامل یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۳۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۱۳ هزار و ۳۶۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۹۹ هزار و ۶۰۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۵ هزار و ۲۱۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۵۸ هزار و ۵۷۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی، همچنین از بهبودی ۴۴۳ هزار و ۹۴۹ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۷۸۶ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی با بیان اینکه ۳۰۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۹۳۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۵ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او اضافه کرد: در شبانه روز گذشته هزار و ۶۵۹ بیمار نیز به صورت سرپایی در مراکز منتخب ۱۶ ساعته استان تحت درمان قرار گرفته اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به ۴ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۵ دز رسیده است، تصریح کرد: دیروز مدافعان سلامت حوزه بهداشت استان فارس ۱۱۸ هزار و ۶۰۹ دز واکسن در پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و شهرستان ها، به مردم استان تزریق کرده اند و تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۷۳ دز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۳۲۲ دز دوم واکسن کرونا، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

دکتر همتی اظهار امیدواری کرد: با توجه به وجود واکسن کرونا به اندازه کافی در فارس، تمام هم استانی‌ها به ویژه ۳ گروه دانش آموزان، دانشجویان و خانم‌های بارداری که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند، برای واکسینه شدن بر علیه بیماری کووید۱۹ به مراکز واکسیناسیون سطح استان، مراجعه کنند.

او افزود: واکسیناسیون به تنهایی برای مقابله با کرونا کافی نیست و کماکان باید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پایبند باشیم و ضمن استفاده از ماسک، از حضور در تجمعات، اماکن شلوغ و دورهمی‌ها خودداری کنیم تا بتوانیم به ایمنی جمعی دست پیدا کنیم و به روزی برسیم که از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار