شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز بر تداوم اجرای طرح «از مزرعه تا سفره» باهدف کمک به معیشت خانوار و رضایتمندی شهروندان تأکید کردند.

شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز بر تداوم اجرای طرح از مزرعه تا سفره باهدف کمک به معیشت خانوار و جلب نظر شهروندان تأکید کردند.

طرح از مزرعه تا سفره در ۱۷ غرفه منتخب از بازارچه‌های شهرداری شیراز در حال اجرا است که در این غرفه‌ها، میوه و صیفی‌جات به قیمت میدان مرکزی میوه و تره‌بار به شهروندان عرضه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص این موضوع با تأکید بااینکه اجرای فعالیت و رونق بازارچه‌ها، دست واسطه‌ها و دلال‌ها را تا حدودی از فضای قیمت‌گذاری‌های بی‌ضابطه کوتاه می‌کند، اظهار کرد: همه اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به اجرای طرح از مزرعه تا سفره و توسعه بازارچه‌های عرضه محصولات کشاورزی و تداوم آن در راستای جلب نظر شهروندان تأکید دارند.

سید ابراهیم حسینی با تأکید به این موضوع که به دنبال جلب رضایت مردم هستیم و بازخورد اجرای آن در چند ماه گذشته، رضایت نسبی شهروندان را جلب کرده است، تصریح کرد: این طرح در صورت تداوم رضایت‌مندی مردم ادامه دارد.

او، شرط ادامه این طرح را صرفاً جلب رضایت مردم و تداوم این رضایتمندی عنوان و بیان کرد: برای این مهم، نظارت بر فعالیت بازارچه‌ها و رعایت قیمت مصوب و کیفیت محصولات عرضه‌شده با جدیت دنبال خواهد شد.

آماده اجرای طرح از مزرعه تا سفره به شکل جامع برای شهروندان هستیم

شهردار شیراز نیز با ابراز خرسندی از اینکه رضایت نسبی از اجرای این طرح از سوی شهروندان اعلام و دست واسطه‌ها تا حدی کوتاه شده است، گفت: شهرداری این آمادگی را دارد که طرح از مزرعه تا سفره را به شکل جامع برای شهروندان اجرا کند، اما در بحث تأمین میوه و تره‌بار موردنیاز این باید روی ظرفیت‌های دیگر مجموعه‌ها غیر از شهرداری هم حساب کرد.

محمدحسن اسدی افزود: مردم باید در این بازارچه‌ها دسترسی لازم به محصولات موردنیاز باقیمت و کیفیت مناسب و سلامت لازم را داشته باشند.

او که ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی باکیفیت برای مردم و تسهیل دسترسی آنها را دغدغه خود می‌داند، گفت: یکی از اهداف مهم ما در راه‌اندازی بازارچه‌ها تأمین میوه و تره‌بار باکیفیت و قیمت مناسب در مناطق مختلف شهر است که البته در جانمایی مکان به مسائل زیست‌محیطی و چالش‌های ترافیکی و تأمین پارکینگ هم توجه شده و خواهد شد.

به گفته شهردار شیراز؛ علاوه بر جانمایی دو بازارچه بزرگ‌مقیاس عرضه محصولات کشاورزی و مواد غذایی در مناطق ۷ و ۹ به توسعه آن در سایر مناطق توجه خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر و ناظر در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز نیز با تأکید بر اهمیت کسب رضایت مردم در اجرای طرح گفت: استقبال شهروندان نشان می‌دهد اجرای طرح در مسیر درست قرار دارد.

محمدتقی تذروی بابیان اینکه جلب نظر شهروندان در این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: تمام تلاش مدیریت شهری در اجرای این طرح، کسب رضایت مردم است.

او ابراز امیدواری کرد: در ادامه و با همکاری همه دستگاه‌های متولی بتوانیم این طرح را به شکل جامع برای شهروندان اجرا کنیم‌.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز از دغدغه شورای ششم نسبت به معیشت اقشار جامعه خبر داد و گفت: شهرداری برای کمک به معیشت خانوار از درآمد بازارچه‌ها، صرف‌نظر کرده است.

مسعود زارعی اجرای طرح از مزرعه تا سفره را یک اتفاق مثبت و مؤثر بر معیشت مردم عنوان و تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته شورای ایلامی شهر مصوبه بهره‌برداری از بازارچه‌ها را به شهرداری ابلاغ کرد که برخی از کلانشهر‌ها خواستار الگو گرفتن از این مصوبه برای اجرای آن در شهر‌های خود شدند.

او با تأکید بر این مطلب که مدیریت شهری از درآمد حاصل از این بازارچه‌ها چشم‌پوشی کرده است، عنوان کرد: مدیریت شهری با اجرای این مصوبه از کسب درآمد بازارچه‌های شهری در راستای حمایت از سفره مردم صرف‌نظر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار