اختصاص غرفه‌های رایگان در بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در شیراز

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز از اختصاص غرفه میوه و تره بار به شکل رایگان در ۱۷ بازارچه زیر نظر این سازمان در راستای اجرای طرح «از مزرعه تا سفره» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر خبر داد.

پژمان شفیعی در نشست با تعدادی از بهره‌برداران بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار و نمایندگان اتاق اصناف در شیراز، هدف از اجرای این طرح را عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب و تأمین منافع شهروندان عنوان کرد و گفت: برای اجرای مطلوب طرح «از مزرعه تا سفره»، ۷ بسته متنوع در نقاط مختلف شهر تهیه و از طریق فراخوان با در نظر گرفتن ۱۳ شاخص اعلام عمومی شد.

او با بیان اینکه واگذاری رایگان غرفه، اقدامی بزرگ از سوی شهرداری است، بیان کرد: رایگان شدن غرفه مشوقی برای مشارکت بهره‌برداران توانمند و در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان انجام شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با تصریح اینکه به‌زودی این طرح در بازارچه‌های شهرداری اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: قطعاً عرضه محصولات کشاورزی به لحاظ کیفیت و قیمت در مقایسه با گذشته متفاوت خواهد بود و شهروندان آن را حس خواهند کرد.

شفیعی، حسن سابقه بهره‌برداری در بازارچه‌های شهرداری، مالکان و مستاجران باغات فعال، سردخانه، گلخانه‌های فعال، مالکیت و فعالیت در زمین زراعی زیر کشت، بهره‌بردار سورتینگ میوه، تولید و توزیع کنندگان میوه گواهی شده، عضو شبکه تعاونی روستایی، دارای پروانه کسب یا معرفی‌نامه از سوی اتحادیه صنف میوه و تره بار و شهروند بومی شیراز را از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب واجدین شرایط در این طرح عنوان کرد.

او بیان کرد: پرونده متقاضیان این غرفه‌ها در کمیته ارزیابی متشکل از نماینده اتاق اصناف، رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار، نهاد‌های نظارتی و شهرداری شیراز بررسی و در نهایت افراد واجد شرایط بر اساس امتیازات اخذ شده بر مبنای شاخص‌های ۱۳ گانه انتخاب شده‌اند.

شفیعی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح از مزرعه تا سفره، دغدغه مسئولان استانی و شهری بوده است تا بتوانند اقدام موثری در رضایتمندی مردم داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی و فشار معیشتی که بر مردم تحمیل می‌شود و توقعاتی که مردم از مسئولان دارند، این اقدامات در دستور کار قرار گرفته است.

او با تصریح اینکه ساز و کار نظارتی خوبی در حوزه عرضه محصولات پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: نظارت بر اجرای این طرح در مرحله اول توسط حوزه نظارتی سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز پیش‌بینی و در مرحله دوم این نظارت در حوزه بسیج اصناف و اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه در کنار کمیته نظارتی استانداری پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.