رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از رهاسازی حقابه مناطق تحت مدیریت محیط زیست در این شهرستان از سد سلمان فارسی خبر داد و گفت: حقابه این مناطق با دبی ۵ متر مکعب بر ثانیه در تاریخ ۲۵ شهریور ماه رها شد و ادامه دارد.

عباس قائدی بر لزوم مدیریت کامل رها سازی حقابه تا تحقق اهداف محیط زیست تاکید کرد و ابراز داشت: حقابه محیط زیست بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب است که به مرور در مسیر رودخانه از سد سلمان فارسی رها می‌شود و به مناطق تحت مدیریت محیط زیست و اراضی زیر دست می‌رسد، این حقابه مجددا برای دوره‌ی بعدی در مهر ماه رها خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از عشایر و کشاورزان در مسیر رودخانه قره آغاج خواست تا آمادگی لازم را داشته باشند و نسبت به رها سازی حقابه در مسیر رودخانه قره آغاچ اطلاع رسانی کنند.

قائدی با بیان اینکه بسیاری از مناطق تحت مدیریت، تالاب‌ها و آبگیر‌های محل زیست پرندگان به عنوان یک اکوسیستم و زیست بوم پایدار با همین حقابه‌ها زنده می‌مانند افزود: حقابه‌ها کارکردی حیاتی در سیستم اجتماعی، زیست محیطی دارند. محدودیت آب مهم‌ترین عامل خشک شدن تالاب‌ها در مناطق خشک است. با توجه به اتلاف زیاد آب در کشاورزی، بهبود مدیریت مصرف در این بخش و تخصیص آب ذخیره شده از این راه می‌تواند به احیای حقابه محیط زیستی تالاب‌ها و مناطق تحت مدیریت محیط زیست کمک شایانی کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه نباید مزایای رها شدن حقابه مناطق تحت مدیریت و احیای این مناطق را کم ارزش شمرد افزود: این کار مزایای بی‌شمار دارد که مهمترین آن ایجاد شرایط زندگی سالم برای ساکنان پهنه‌های پیرامون و است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار