حقابه زیست محیطی رودخانه قره آغاج از سد سلمان فارسی واقع در شهرستان قیر و کارزی رهاسازی شد.

مدیر منابع آب شهرستان قیر و کارزین گفت: حجم آب پشت سد سلمان فارسی سد با توجه به کم بارشی در رتبه دوم میزان انباشت آب در استان قرار دارد.

محمد فتحی شهنانی ادامه داد: حقابه زیستی محیطی قره آغاج تامین‌کننده پایداری اکوسیستم ۲۵ کیلومتر طول مسیر این رودخانه در شهرستان قیر و کارزین می‌شود.

مدیر منابع آب شهرستان قیر و کارزین اظهار کرد: حقابه مورد نیاز این رودخانه از سد سلمان فارسی رهاسازی و در ادامه مدیریت می‌شود.

او تصریح کرد: با درخواست اداره محیط زیست شهرستان و همکاری شرکت آب منطقه‌ای در فصل تابستان و برای جبران و نجات حیات اکو سیستم رودخانه قره آغاج، رهاسازی حقابه زیست محیطی برای این رودخانه شروع شده است.

فتحی شهنانی ادامه داد: هم اکنون اکو سیستم رودخانه قره آغاج میزبان چندین‌گونه از انوع پرندگان آبزی و کنار آبزی و دیگر آبزیان و حیوانات در فصل گرم تابستان است.

او با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در برنامه مدیریت رهاسازی آب سد سلمان فارسی، توجه به محیط زیست و حفظ اکو سیستم طبیعی رودخانه قره آغاج و رونق گردشگری با توجه به رویکرد اکوسیستمی و ظرفیت‌های آنهاست، افزود: شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس همیشه در اولویت موضوع محیط زیست و حفظ اکو سیستم طبیعی رودخانه‌ها بهره‌مندی خردمندانه و پایدار از تالاب‌ها را دنبال می‌کند و در این زمینه آماده هر گونه همکاری با دستگاه‌های متولی و جوامع محلی است.

مدیر منابع آب شهرستان قیر و کارزین در پایان از اهالی روستا‌های پایاب، باغداران کشاورزان و دامداران درخواست کرد از حضور در اراضی حریم سد سلمان فارسی و رودخانه قره آغاج امتناع و از تردد و توقف و اسکان در مسیر به طور جدی خودداری نمایند تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری شود.

سد سلمان فارسی در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر قیر از مهم‌ترین سد‌های بتنی قوسی وزنی در حال بهره‌برداری استان فارس با حجم مخزن ۹۷۰ میلیون متر مکعب واقع بر روی رودخانه قره آغاج احداث و در حال بهره برداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار