معاون فرماندار شیراز گفت: برای کنترل جمعیت سگ‌های بلا صاحب، روش زنده‌گیری و عقیم‌سازی در دستور کار قرار گرفته و با همکاری شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و دامپزشکی در حال اجراست.

دومین جلسه کارگروه کنترل سگ‌های بلاصاحب شهرستان شیراز به ریاست حسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیراز تشکیل شد.

معاون فرماندار شیراز در این جلسه با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی جامعه در خصوص حفظ و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و سگ گفت: در صورت عدم کنترل جمعیت سگ‌های بلا صاحب علاوه بر خطر گزش افراد، مشکلات زیادی به همراه دارد و می‌تواند باعث ابتلای افرد به بیماری‌های زیادی مانند انواع عفونت‌های باکتریایی و ویروسی و امراض پوستی و انگل و هاری شود.

حسینی با بیان اینکه در کشور ما، سگ‌های بلاصاحب یکی از مهم‌ترین تهدیدات حیات وحش هستند، افزود: برابر آماری که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر کرده است، سگ‌ها، در انقراض حداقل ۱۱ گونه حیات وحش نقش داشته و همچنین یک تهدید اصلی برای ۱۸۸ گونه دیگر به‌شمار می‌روند.

او تصریح کرد: برای کنترل جمعیت سگ‌های بلا صاحب، روش زنده‌گیری و عقیم‌سازی در دستور کار قرار گرفته و با همکاری شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و دامپزشکی در حال اجراست.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار