وزارت خارجه سوریه در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور تاکید کرد این اتحادیه فاقد استقلال در رأی دهی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه به اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور واکنش نشان داد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت: دمشق تصمیم ظالمانه اتحادیه اروپا مبنی بر تمدید تحریم مرکز علمی مطالعات و پژوهش‌های سوریه و کارمندان آن را محکوم می‌کند.

این منبع افزود: این اقدامات در چارچوب هدف قرار دادن روشمند سوریه صورت گرفته و فاقد کمترین اعتبار و درستی است به ویژه پس از آنکه کشور‌های متخاصم دروغ‌هایی را درباره سوریه بیان کردند و تلاش داشتند روند کار سازمان منع سلاح شیمیایی را سیاسی کنند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: دمشق بار دیگر تاکید می‌کند این گونه اقدامات شکست خواهد خورد و فقط باعث اصرار بیشتر سوریه بر دفاع از حاکمیت و منافع خود و جلوگیری از دخالت در امور خود خواهد شد.

این منبع افزود: اتحادیه اروپا خود را به ابزاری برای اجرای سیاست‌های خصمانه علیه سوریه تبدیل کرده است و بار دیگر اثبات کرد هیچ استقلالی در تصمیم گیری ندارد و نمی‌تواند نقش مثبتی در عرصه بین الملل ایفا کند.

طبق بیانیه شورای اتحادیه اروپا که دیروز (دوشنبه) در بروکسل اعلام شد، اتحادیه اروپا به مدت یکسال دیگر و تا تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۲ اقدامات محدود کننده علیه گسترش و استفاده از تسلیحات شیمیایی را تمدید کرد.

بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در جلسه هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد برخی کشور‌ها همچنان به سیاسی کردن پرونده شیمیایی در سوریه ادامه می‌دهند و همکاری دمشق با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را نادیده می‌گیرند و همچنان اتهام‌های بی اساسی را به دمشق وارد می‌کنند، اما دمشق بار دیگر استفاده از تسلیحات شیمیایی را تحت هر شرایط و از جانب هر کسی و در هر مکان و یا زمانی مردود می‌داند و به کارگیری آن را محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار