بر اساس اعلام منابع محلی سوریه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در استان حلب ۱۰ کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، منابع محلی اعلام کردند بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه عفرین سوریه که تحت کنترل مزدوران وابسته به ترکیه است، ۴ تن کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری اعلام کرد ترکیه این بمب‌گذاری را بر گردن شبه نظامیان کرد سوریه انداخته است تا مسئولیت خود را در خصوص حوادث در این منطقه قبول نکند.

ترکیه این شبه نظامیان کرد را تروریست و از شاخه‌های پ ک ک می‌داند. این کشور با همین بهانه به سوریه حمله کرده و بخشی از آن را اشغال نموده است. شبه نظامیان کرد نیز در مقابل ترکیه را یک کشور متجاوز می‌دانند و بطور مداوم با نظامیان آن‌ها در خاک سوریه درگیر می‌شوند.

ترکیه از سال ۲۰۱۹ بخشی از شمال سوریه را به بهانه مبارزه با تروریسم اشغال کرده و موجب آواره شدن هزاران نفر و کشته شدن صد‌ها تن دیگر شده و شرایط زندگی را در این مناطق سخت کرده است. مردم این مناطق خصوصا منطقه «عفرین» به اردوگاه‌های پناهجویان رفته و در آن‌جا نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

نمایندگان و دولت سوریه نیز بار‌ها از اقدامات خصمانه ترکیه در این کشور انتقاد کرده و خواستار خروج نظامیان این کشور از خاک خود شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار