وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل خواست درخصوص اقدامات خصمانه ارتش ترکیه در شمال این کشور موضعی مشخص بگیرد و مطابق قوانین بین‌المللی رفتار کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد دمشق اقدامات خصمانه ترکیه و تجاوز به سرزمین‌های خود را محکوم می‌کند و نظامیان ترکیه را ناقض حاکمیت و استقلال خود می‌داند.

این منبع گفت: سوریه از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهد تا در قبال اقدامات خصمانه ارتش ترکیه موضع روشن و صریحی داشته باشند و مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت با احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه رفتار کند.

وزارت خارجه سوریه افزود: دمشق این حق را برای خود محفوظ می‌داند که توسط قانون اساسی خود، قوانین ملی، اصول حقوق بین الملل و مفاد منشور سازمان ملل به اقدامات خصمانه ترکیه پاسخ و نظامیان آن را به عقب براند.

ترکیه از سال ۲۰۱۹ بخشی از شمال سوریه را به بهانه مبارزه با تروریسم اشغال کرده و موجب آواره‌ شدن هزاران نفر و کشته شدن صد‌ها تن دیگر شده و شرایط زندگی را در این مناطق سخت کرده است. مردم این مناطق خصوصا منطقه «عفرین» به اردوگاه‌های پناهجویان رفته و در آن‌جا نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

نمایندگان و دولت سوریه نیز بار‌ها از اقدامات خصمانه ترکیه در این کشور انتقاد کرده و خواستار خروج نظامیان این کشور از خاک خود شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار