وزیر خارجه سوریه در نشست جنبش غیرمتعهد‌ها در صربستان اعلام کرد سوریه با تمام قوا با اشغال، تجاوز و تروریسم مقابله خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در نشست جنبش غیرمتعهد‌ها در بلگراد، پایتخت صربستان افشا کرد برخی از کشور‌ها برای اجرای برنامه‌های ژئوپلیتیکی خود در سوریه و کل منطقه از ائتلاف بین المللی که به بهانه مبارزه با تروریسم داعش به اینجا آمده است، استفاده می‌کنند. همچنین ترکیه برای اجرای جاه طلبی‌های استعماری خود و تخریب سوریه از تروریست‌های تکفیری در این کشور استفاده می‌کند.

او در ادامه افزود: ترکیه با قطع آب یک میلیون شهروند در الحسکه و افزودن این آب به فرات که به سمت کشور خود می‌رود، تروریسم آبی را در جهان اجرا می‌کند و فاجعه‌های انسانی را برای میلیون‌ها سوری ایجاد می‌کند.

وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: سوریه با تمام قوا با اشغال، تجاوز و تروریسم آمریکایی، ترکیه‌ای و اسرائیلی مقابله خواهد کرد و ما بر احیای سرزمین‌های اشغالی خود و ادامه مبارزه با تروریسم و حفاظت از سرزمین و مردم خودمان تاکید می‌کنیم.

نظامیان ترکیه از سال ۲۰۱۹ به بهانه مبارزه با تروریسم وارد شمال سوریه شده‌اند و خاک این کشور را اشغال کرده اند. براساس گزارشات رسانه‌های محلی در سوریه ترکیه درحال تغییر در ساختار فرهنگ و مردم این منطقه است و حتی کتاب‌های مدرسه‌ای را به زبان ترکیه‌ای تغییر داده است. مردم شمال سوریه نیز به دلیل اقدامات ضد انسانی ترکیه در این مناطق شروع به ترک خانه‌های خود کرده اند به اردوگاه پناجویان در مناطق دیگر مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار