کیم یو جونگ، مشاور رهبر کره شمالی به مقام عالی تصمیم گیری در این کشور ارتقا یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (پنجشنبه) اعلام کردند که کیم یو جونگ، مشاور و خواهر رهبر کره شمالی، به مقام عالی تصمیم گیری این کشور ارتقا یافته است.

هفت نفر دیگر در کنار او به عنوان بخشی از تغییرات اساسی کمیسیون امور خارجه ارتقا یافتند. نه عضو این کمیسیون بازنشسته شدند یا تنزل درجه پیدا کردند. پاک پونگ جو ۸۲ ساله که سیاست گذار اقتصادی کیم جونگ اون در دهه گذشته محسوب می‌شد نیز جز همین افراد است.

ری پیونگ چول، مسئول برنامه تسلیحاتی کره شمالی و فرمانده ارشد نظامی نیز تنزل رتبه پیدا کرد. ژنرال پاک جونگ چون، که بر توسعه سلاح‌های جدید این کشور نظارت داشت، جایگزین او شد.

در اوایل این هفته، پاک بر آزمایش موشکی که کره شمالی ادعا می‌کرد اولین موشک مافوق صوت خود بود، نظارت کرد. به گفته کارشناسان، در صورت تایید این خبر، موشک جدید کره شمالی قابلیت این را دارد که یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین سلاح‌های جهان باشد.

به نظر می‌رسد ارتقاء کیم یو جونگ به کمیته اصلی تصمیم گیران این کشور، نقش او را در رهبری کره شمالی رسماً تقویت می‌کند.
اعتقاد بر این است که او یکی از معتبرترین و معتمدترین افراد رهبر کره شمالی است. سال گذشته، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی او را "عملاً فرمانده دوم" این کشور ارزیابی کرد. در حالی که وضعیت رسمی وی همیشه مبهم بوده است.

کیم یو جونگ به عنوان اصلی‌ترین چهره کره شمالی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در پیونگ چانگ کره جنوبی بود و در آنجا با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد. او در راستای ایجاد اولین اجلاس بین مون و رهبر کره شمالی کمک شایانی کرد و هنگام دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا نیز در کنار کیم جونگ اون در سنگاپور بود.

اخیراً وی اظهارات تندی در مورد روابط بین دو کره و دولت بایدن داشته و از شلیک موشک‌های کره شمالی دفاع کرده است.

هفته گذشته نیز، کیم یو جونگ از کره جنوبی خواست در صورتی که واقعاً خواهان آشتی و توسعه در روابط بین دو کره است، دست به «انتخابی درست» بزند. وی قبل از اینکه بحث درباره پیشنهاد رئیس جمهور کره جنوبی مبنی بر پایان جنگ بین کره شمالی و جنوبی از سر گرفته شود، به آمریکا و کره جنوبی هشدار داد تا سیاست خصمانه خود علیه کره شمالی را متوقف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار