وزیر نفت سودان اعلام کرد تظاهرکنندگان سودانی امروز شنبه در شرق این کشور دو خط لوله انتقال نفت را بستند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، تظاهرکنندگان سودانی از یک هفته پیش تاکنون تمام راه‌های ارتباطی به شهر پورت-سودان واقع در شرق این کشور را مسدود کرده‌اند. این شهر بندری در سودان، از جمله مناطق فقیر این کشور به حساب می‌آید.

جیدن علی العبید، وزیر نفت سودان امروز شنبه اعلام کرد بامداد امروز تظاهرکنندگان دو خط لوله انتقال نفت را بستند. یکی از این خطوط، نفت تولیدی سودان جنوبی را به پورت-سودان منتقل می‌کرد تا از آن جا به کشور‌های دیگر صادر شود. خط لوله دیگر نیز برای توزیع نفت در داخل سودان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وزیر نفت سودان اوضاع در شرق این کشور را وخیم توصیف کرد و گفت: فعالیت خط لوله حامل فرآورده‌های نفتی به خرطوم پس از تعطیلی آن، به صورت کامل متوقف شده است. ذخیره نفتی در کشور فقط جوابگوی ده روز است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از سرکردگان معترضان سودانی به نام سید ابوآمنه اعلام کرد تظاهرکنندگان با اقدامات خود قصد دارند توافق نامه صلح را که خرطوم در سال ۲۰۲۰ با شورشیان امضا کرده است، زیر سوال ببرند. همان زمان نیز قبیله «بجا» که یکی از بزرگ‌ترین قبال شرق سودان است، این توافق نامه را رد کرده بود.

اوضاع اقتصادی در سودان تعریفی ندارد، مردم این کشور پس از سقوط حکومت عمر البشیر امیدوار به اصلاحات اقتصادی بودند اما اکنون انقلاب خود را در خطر می‌بینند و می‌گویند که اهداف انقلاب برآورده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار