رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: طی سه روز گذشته ۵۷۴ مورد تست کرونا از همشهریان سنندجی در مراکز نمونه‌گیری انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج اظهار داشت: با توجه به قرمز و بحرانی بودن سنندج از لحاظ شیوع کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بسیار ضروری است.

او به کنترل واحد‌های صنفی و بازدید از این مراکز اشاره و افزود: اعمال حساسیت خاص تا پایان دوران بیماری کرونا و به ویژه زمان‌های اوج گیری بیماری تشدید یافته و انتظار داریم صاحبان اصناف و همشهریان در این رابطه بیش از پیش همکاری خود را با کادر سلامت اعمال داشته تا هر چه زودتر بتوانیم با همکاری مردم این بیماری مهلک را شکست دهیم.

رییس مرکز بهداشت سنندج با بیان اینکه محدودیت‌های ویژه کرونایی جهت فعالیت گروه‌های مختلف صنفی همچنان ادامه دارد، افزود: در سه روز گذشته ۱۳ اکیپ گشت مشترک ستادی از ۱۵۳ واحد صنفی وکارشناسان محیطی از ۴۵۳ واحد صنفی در گروه‌های چهارگانه شغلی بازدید به عمل آوردند.

 یوسفی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۷۶ مورد بازدید از مراکز تهیه وعرضه مواد خوراکی و غذای آماده به عمل آمده و هشت مورد از مواد غذایی تهیه شده در مراکز نامبرده برای تایید سلامت نمونه برداری شد.

او در زمینه اقدامات نظارتی بر سلامت نان شهر سنندج گفت: در این خصوص ضمن بازدید‌های مستمر ۶ واحد نان از تعدادی از خبازی‌های سطح شهر برای تایید سلامت نان از نظر تعیین میزان نمک و عدم استفاده از جوش شیرین نمونه برداری شد.

رییس مرکز بهداشت سنندج ضمن اشاره به صدور ۱۲ مورد اخطاریه بهداشتی به اصناف خاطی در سه روز گذشته، افزود: هشت مورد اخطاریه‌های صادر شده در گذشته و ۲ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ نیز برای دریافت نتیجه مورد پیگیری لازم قرار گرفت.

یوسفی در زمینه اقدامات صورت گرفته در راستای نظارت بر بهبود کیفیت آب شرب شهری هم اظهار داشت: در این مدت ضمن بازدید از تصفیه خانه آب سنندج از آب خام تصفیه شده فاز ۱ و ۲ نمونه برداری میکروشیمیایی به عمل آمد و همچنین ۲۴ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و ۲۲۰ مورد تست کلر سنجی در نقاط مختلف شهر وروستا در سه روز گذشته توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز به عمل آمده است.

او یادآور شد: با توجه به مصوبات صورت گرفته این مرکز با بخشداری کلاترزان و اداره آبفا در خصوص مشکلات سامانه آبرسانی روستا‌های بخش مذکور، چشمه و چاه منبع تامین کننده آب روستا‌های علی آباد بهسازی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.