مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته، ۸ هزار و ۶۹۱ نفر در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از لحاظ بیماری کرونا رهگیری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حسن محمودی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:از هفته گذشته ۸ هزار و ۶۹۱ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۳ هزار و ۱۲۷ نفر مثبت اعلام شده است.

او با بیان اینکه در مدت زمان یادشده ،۳۲ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: یک هزار و ۵۰۶ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه در مدت زمان عنوان شده تا این لحظه تیم‌های مذکور به ۹ هزار و ۷۴۰ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۲ هزار و ۸۵۷ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

محمودی با اشاره به سرعت انتقال سریع سویه جدید کرونا موسوم به دلتا افزود: تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک‌های قبلی، افزایش قابل توجهی یافته است لذا با بی اهمیتی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبتلایان نیز افزایش یافته‌اند.

او بیان کرد: با توجه به آمار بستری‌ها و مبتلایان در استان اقداماتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از تجمعات تا قطع زنجیره بیماری ضروری است.

مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تأکید بر انجام واکسیناسیون جهت پیشگیری از بیماری و انتقال آن به اطرافیان خود بیان کرد: در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل نمایید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.