مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته ۶ هزار و ۸۷۷ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده است که یک هزار و ۴۷۴ مورد آن مثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حسن محمودی مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار داشت: اجرای طرح شهید سلیمانی اقدامی جامعه محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا و آثار مثبتی در کنترل این ویروس داشته است.

او با بیان اینکه در مدت زمان یادشده ۲۹ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: یک هزار و ۱۹۳ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

محمودی افزود: در مدت یاد شده تیم‌های مذکور به ۱۰ هزار و ۱۱۴ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به یک هزار و ۳۰۱ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش‌های لازم ارائه داده شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به سرعت انتقال سریع سویه جدید کرونا موسوم به دلتا اظهار داشت: تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک‌های قبلی، افزایش قابل توجهی یافته است لذا با بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان افزایش بستری‌ها و مرگ و میر در روز‌های آینده پیش‌بینی می‌شود.

محمودی با بیان اینکه گونه جدید کرونا بسیار مسری است و بیشترین قدرت سرایت را در بین جهش‌ها دارد، یادآور شد: واریانت دلتا می‌تواند چرخش زیادی داشته باشد و مشاهده می‌شود که اکثر بستری‌ها در بیمارستان‌ها، به صورت خانوادگی است.

او در ادامه استفاده از ماسک و خودداری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی را در راستای قطع زنجیره بیماری و کاهش مبتلایان ضروری برشمرد و گفت: عادی انگاری شهروندان با عدم توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی، پذیرایی از مهمانان در اماکن بسته، حضور در رستوران‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نه تنها این شهرستان را از وضعیت قرمز خارج نخواهد کرد بلکه سنندج را با وضعیتی بحرانی‌تر مواجه می‌کند.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تأکید بر انجام واکسیناسیون جهت پیشگیری از بیماری و انتقال آن به اطرافیان خود بیان کرد: در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل نمایید.

محمودی یادآور شد: افرادی‌که واکسن را دریافت نموده اند حتما ملزم به رعایت استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستشوی مرتب دست‌ها و خودداری از تجمعات هستند، چرا که سطح ایمنی ایجاد شده توسط واکسن‌ها چه نوبت اول و دوم سه تا چهار هفته است.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز چهارشنبه ۲۰ مرداد۳۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۶۰۳ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۶۰ نفر آن‌ها وخیم بوده و در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸  یک هزار و ۴۲۰ نفر در کردستان قربانی داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.