رییس مرکزبهداشت شهرستان سنندج گفت: بازرسین بهداشت محیط این مرکز در ادامه اقدامات کنترلی و نظارتی موفق به کشف و ضبط بیش از سه تن مواد غذایی تاریخ گذشته وغیر قابل مصرف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در ۴ روز گذشته اکیپ‌های گشت مشترک ستادی در قالب ۸ تیم از ۵۴ مکان مختلف ودر سطح بازدید‌های محیطی بازرسین بهداشت محیط این مرکز ۴۵۰ واحد صنفی مختلف تجاری، خدماتی، عمومی وپزشکی را مورد بازدید وبازرسی قرار دادند.

او افزود: همکاران نظارتی این مرکز درخصوص بازدید از فعالیت گروه رستوران وغذای آماده،بستنی فروشی و مراکز مشابه در مدت یاد شده ۱۴۱ مورد بازدید را به انجام رسانیده و ۶ مورد از مواد غذایی در مراکز یاد شده را جهت تایید سلامت مواد به کار گرفته شده مورد نمونه برداری قرار دادند.

رییس مرکز بهداشت سنندج نمونه برداری از سه واحد نان خبازی‌های سنندج را به منظور تایید سلامت نان از نظر عدم استفاده از جوش شیرین وتعیین میزان نمک مجاز درنان از اقدامات نظارتی برسلامت نان شهر سنندج را عنوان نمود.

یوسفی ادامه داد: در این بازدید‌ها ۱۵ واحد صنفی که در اجرای پروتکل‌های بهداشتی تخلف وقصور نموده بودن اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت نمودند.

او بیان کرد: پیگیری‌های لازم در خصوص ۱۱ مورد اخطاریه صادر شده به اصناف در گذشته و ۲ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ نیز توسط بازرسین این مرکز در مدت یاد شده به انجام رسیده است.

رییس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به نمونه برداری ۳۰ مورد آب آشامیدنی جهت تایید سلامت آب وانجام ۲۲۰ مورد تست کلر سنجی در مناطق مختلف شهری و روستایی افزود: نظارت بر پاکسازی وشستشوی آب چاه روستای علی آباد ومخازن ذخیره آب روستای برقرو تحت پوشش مرکز نگل از فعالیت‌های بازرسین این مرکز در زمینه نظارت بر بهبود کیفیت آب شرب شهرستان سنندج بیان کرد.

یوسفی ضمن اظهار تاسف از درگذشت تعداد دیگری از شهروندان سنندجی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از مردم خواست همچنان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی وانجام واکسیناسیون در مقابله با این بیماری مهلک یاری گر کادر سلامت کشور باشند.

او در بخش پایانی صحبت‌های خود به نمونه گیری ۸۷۵ نفر از شهروندان سنندجی در مراکز نمونه گیری تست کرونا از نظر ابتلا به این بیماری در ۴ روز گذشته خبر داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.