رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: بازرسان این مرکز در چهار روز اخیر،یک هزار و ۲۸۲ کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف را در بازرسی‌های خود از مراکز عرضه این شهرستان کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج اظهار داشت: طی این مدت هفت گشت مشترک ستادی از ۲ اداره و ۵۷ واحد صنفی بازدید کرده و ۱۳۶ واحد صنفی نیز توسط کارشناسان محیطی مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته است.

او افزود: بازرسان این مرکز همچنین از ۱۱۰ واحد تهیه و طبخ و عرضه مواد خوراکی بازدید کرده و هفت مورد از مواد تهیه شده در این مراکز را برای تایید سلامت مواد بکار گرفته شده مورد نمونه برداری قرار دادند.

رییس مرکز بهداشت سنندج ادامه داد: طی بازدید‌های صورت گرفته تعدادی از خبازی‌های سطح شهر چهار نمونه از نان این واحد‌های صنفی برای تایید سلامت نان از نظر میزان نمک در نان و عدم استفاده از جوش شیرین مورد نمونه برداری قرار گرفت.

یوسفی ضمن اشاره به پلمب ۲ واحد غذاخوری به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت موجود بیماری کرونا، افزود: در روند این بازدید‌ها یک اداره و۱۷ واحد صنفی مختلف اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کرده و باید نسبت به رفع نواقص موجود در زمان تعیین شده اقدام کنند.

او به صدور هفت مورد صلاحیت بهداشتی برای صنوف مختلف اشاره کرد و گفت: پیگیری ۹ مورد شکایات مردمی و ۲۱ مورد اخطاریه‌های صادر شده در گذشته نیز در طی چهار روز گذشته توسط بازرسین بهداشت محیط انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت سنندج نمونه گیری ۳۷ مورد از آب آشامیدنی و ۲۰۵ مورد تست کلرسنجی از شبکه لوله کشی آب را در مناطق مختلف شهر و روستا از اقدامات بهداشت محیط این مرکز در زمینه نظارت بر بهبود کیفیت آب اشامیدنی در چهار روز گذشته عنوان کرد.

یوسفی با بیان اینکه در روز‌های گذشته باز هم شاهد در گذشت تعدای از شهروندان سنندجی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا بوده ایم افزود: تمام اقدامات تغسیل و تدفین واعزام اموات کرونایی در چهار چوب پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان بهشت محمدی با حضور کارشناس بهداشت محیط انجام شده است.

او به فعالیت‌های مستمر مراکز نمونه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: در چهار روز گذشته تعداد ۸۶۶ مورد نمونه ابتلا به بیماری کرونا از همشهریان سنندجی در مراکز ۱۶ ساعته سرپایی تست کرونا به عمل آمده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.