به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، بر اساس بررسی‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، جاده‌های کردستان غیراستاندارد و پرخطر تشخیص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ پریسا بهرامی- کیومرث حبیبی در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل راه‌های کردستان اظهار داشت: اقدامات خوبی در حوزه ایمن‌سازی جاده‌های استان انجام شده است، اما کافی نیست و به همین دلیل، دستگاه‌های متولی باید با استفاده از حداکثر امکانات موجود، نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز استان اقدام کنند.

وی با تاکید بر ایمن‌سازی جاده‌های استان، خواستار تعیین سهم دستگاه‌های اجرایی مقصر در حادثه مرگبار محور سه‌راهی مریوان شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، گفت: بخش عمده تصادفات جاده‌ای استان در قطعات کریدور شمال غرب- جنوب غرب اتفاق می‌افتد که این پروژه از مطالبات اصلی استان است و به صورت جدی پیگیری می‌شود.

حبیبی اضافه کرد: احداث شانه‌های آسفالته در مسیر‌های چهار‌خطه، احداث شیار لرزاننده وسط جاده‌ها، نصب تابلو و علائم هشدار دهنده، ایجاد سرعتگاه‌های استاندارد، بهسازی جاده‌ها و نصب دوربین‌های کنترل، می‌تواند نقش موثری در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشد.

وی به بررسی تصادف مرگبار سه‌راهی مریوان پرداخت و گفت: محل حادثه از جمله محور‌های کارگاهی استان است که باید از قبل با انجام اقدامات فنی همچون ایجاد شانه خاکی یا حوضچه آرامش، ایمن‌سازی می‌شد، اما علت اصلی حادثه نقص فنی تانکر حمل سوخت بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه اقتصاد کردستان به تردد کشنده‌ها در محور‌های استان وابسته است، امکان ممانعت از تردد این خودرو‌ها در روز‌های تعطیل وجود ندارد، اما می‌توان عبور وسایل نقلیه فاقد ریتاردر که حامل مواد خطرناک گروه سوم هستند را محدود کرد.

حبیبی  همچنین بر ساماندهی ترافیک سه‌راهی گزنه، آرام‌سازی سه‌راهی موچش، ایمن سازی سه‌راهی مریوان، احداث شانه آسفالت، نصب تابلو‌های هشدار در گردنه‌ها، آگاهی‌بخشی به رانندگان و پیگیری مصوبات جلسه تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.