عضو شورای عالی سیاسی یمن به انتقاد آنتونیو گوترش در خصوص اعدام ۹ تن از افراد محکوم در پرونده ترور شهید «صالح الصماد» واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در توئیتی در واکنش به انتقاد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در خصوص اعدام ۹ تن از افراد محکوم در پرونده ترور شهید «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن نوشت: دستگاه قضایی جمهوری یمن بر اساس مرجعیت قانونی احکام خود را صادر می‌کند.

وی تاکید کرد: تردید گوترش (در صحت این حکم) سیاست زده، مردود و بدون شواهد و حقایق است و به درخواست کشور‌های متجاوز انجام گرفته است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصریح کرد: این کشور‌ها به دلیل دست داشتن و ارتباط مستقیم در جنایت ترور شهید صالح الصماد از گوترش درخواست کردند تا در حکم اعدام تروریست‌ها تشکیک کند.

محمد علی الحوثی افزود: کشور‌های متجاوز خود این جنایت را تامین مالی و برنامه‌ریزی کردند.

وی خاطر نشان کرد: این کشور‌ها ضمن اعتراف به جنایت ترور شهید صالح الصماد اعتراف کردند، که سازوکار آن‌ها در تشخیص هدف و تأیید آن قبل از انجام عملیات بر اساس عوامل موجود در داخل یمن عمل می‌کند.

دیروز شنبه مقامات قضایی یمن پس از اعلام دادگاه کیفری الحدیده درباره محکومیت ۱۶ فرد در پرونده ترور شهید «صالح الصماد»، رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن، حکم اعدام ۹ نفر از افراد محکوم‌شده در این پرونده را اجرا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
زنده باد مقاومت!مرگ و ننگ بر شکم پرستی و شکم پرستان دنیا زده!
آخرین اخبار