امارات کشوری است که با پیشرفت‌های چشمگیر خود توریست‌های زیادی را جذب کرده، اما نیمه تاریکی در این کشور وجود دارد که از چشم مردم جهانیان پنهان مانده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان تاکنون مردم زیادی برای بازدید از شهر‌های پیشرفته امارات راهی این کشور شده‌اند، اما این ثروت باد آورده از کجا می‌آید؟! حاکمان این کشور با رشوه دادن به جشنواره‌های بین‌المللی و خرید جایزه‌های آن‌ها به دنبال پنهان کردن چه چیزی هستند؟ در این گزارش به بررسی تجارت‌های غیرقانونی و نامشروع امارات می‌پردازیم.

قاچاق، خرید و فروش انسان

دو سال پیش بود که مستندی به نام «هی لیست للبیع» (او (زن) برای فروش نیست) در دانشگاه فلورانس ایتالیا به نمایش گذاشته شد و پرده از قاچاق، خرید و فروش انسان برداشت. روزنامه انگلیسی «اکسپرس» در خصوص این مستند نوشت: این فلیم، مستند ۵۰ دقیقه‌ای است که به موضوع قاچاق انسان و شبکه‌های نامشروع آن در امارات می‌پردازد و واقعیت‌های تکان‌دهنده‌ای را از سومین جنایت سودآور جهان در امارات به نمایش می‌گذارد. در این مستند نه تنها نشان می‌دهد که زنان و کودکان برای اقدامات غیراخلاقی خرید و فروش می‌شوند بلکه فاش می‌کند امارات با خرید مردان از کشور‌های فقیر از آن‌ها به عنوان مزدور برای فرستادن به کشور‌هایی که با آن‌ها در جنگ است، استفاده می‌کند.

اکسپرس در ادامه افزود: این مستند نشان می‌دهد وضعیت حقوق خارجی‌ها در امارات فجیع است و تقریبا هیچ قانونی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است و همه چیز به کارفرما بستگی دارد، «مایا گارنر»، فعال حقوق بشر بعد از مشاهده این مستند از کشور‌های اروپایی خواست تا تلاش کنند و جلوی این جنایات را بگیرند.

شبکه «Vouli» یونان چندی پیش یک مستند دیگری را پخش و افشا کرد پدیده قاچاق انسان در امارات به شدت رو به رشد است و عمدتا این به زور و با تحت فشار گذاشتن فرد انجام می‌گیرد و زنانی را که به سودای کار در این کشور و یا نیاز به کار از سر ناچاری رو می‌آوردند در دام قاچاقچیان انسان می‌افتادند.

«میمی چاکارووا»، روزنامه‌نگار و مستند ساز بلغاری در مستند «اسرار شب» که در خصوص تجارت‌های غیراخلاقی در جهان است، اعلام کرد با اینکه این تجارت در ظاهر در امارات ممنوع است، ولی بر کسی پوشیده نیست که دبی در پی روند رو به افزایش این تجارت به «لاس وگاس» شرق مشهور شده است.

بنا شدن شهر‌های امارات بر روی خون مردم، نیمه تاریکی که از جهان مخفی نگه داشته شده است

«ضحی خلفان»، رئیس‌پلیس سابق امارات با ابراز تاسف از تجارت‌های غیراخلاقی در هتل‌های دبی اعلام کرد به دلیل دخالت‌های ننگین مقامات این کشور نمی‌توان جلوی این تجارت را گرفت.

در همین راستا ۲۲ تن از نمایندگان پارلمان اروپا با اشاره به کارنامه سیاه امارات در خرید و فروش مردم کشور‌های فقیر اروپایی مانند مولداوی با امضای طوماری از سازمان ملل خواستند به این جنایت رسیدگی کند و آن را پایان دهند. «فیلپو مارتوچیلو» یکی از نماینده‌های پارلمان اروپا با بیان اینکه امارات یکی از اولین کشور‌هایی است که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، اعلام کرد نگران‌کننده و بحرانی‌ترین قاچاق در این کشور، قاچاق زنان است.

قاچاق اعضای بدن انسان یکی از هولناکترین جنایات امارات

در سال ۲۰۱۸ امارات اعلام کرد بانک اعضای بدن انسان را در دبی برای ترویج گردشگری پزشکی این کشور، تاسیس کرده است، اما دقیقا قبل از آن بود که فعالان حقوق بشر فاش کرده بودند حاکمان دبی با دخالت در جنگ یمن، سوریه و لیبی درحال انتقال اعضای بدن انسان به کشور خود هستند و با تاسیس این بانک اعضای بدن تردید‌ها به یقین تبدیل شد.

سال ۲۰۲۰ بود که سازمان «آرکید» سوریه که نهادی برای رسیدگی به امور کودکان یتیم و بی‌سرپرست است راز جنایتی وحشتناک را فاش کرد. بر اساس گزارش این سازمان مردمی امارات ۳۶ کودک یتیم را برای استفاده از اعضای بدنشان سرقت کرده است. این نهاد خیریه از دولت و حاکمان امارات خواست در این خصوص شفاف‌سازی کرده و به سوالات آن‌ها پاسخ دهد، اما هیچ‌گاه جوابی از سوی امارات بیان نشد!

بنا شدن شهر‌های امارات بر روی خون مردم، نیمه تاریکی که از جهان مخفی نگه داشته شده است

همین سازمان در گزارشی جداگانه اعلام کرد برخی از شبه‌نظامیان تحت حمایت امارات کودکان را از اردوگاه‌های پناهجویان می‌ربایند و آنان را به هلال‌احمر امارات تحویل می‌دهند؛ اما بعد از آن در خصوص کودکان پاسخگو نیستند و بدون دادن هیچ مشخصاتی ادعا می‌کنند کودکان سوری در کاخ‌های امارات زندگی می‌کنند.

سرکوب آزادی بیان و نقض حقوق بشر

ده‌ها سازمان حقوق بشری در واکنش به قرار گرفتن نام ۴ تن از شهروندان امارات در لیست تروریست‌ها اعلام کردند «حمد الشامسی، احمد النعیمی، محمد الزعابی وسعید الطنیجی» تروریست نیستند بلکه فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشرند که در نتیجه تلاش‌هایشان برای گرفتن آزادی بیان در این لیست قرار گرفتند. در بیانیه این سازمان‌ها آمده است حمد الشامسی مدیر اجرایی مرکز حمایت از زندانیان است، این مرکز غیردولتی بوده و بدنبال نشان دادن وضعیت زندانیان عقیدتی سیاسی در امارات و حمایت از آنان است همینطور سعید الطنیجی نیز معلم، فعال و مدیر سابق انجمن اصلاح است.

فعالان حقوق بشری از این اقدامات سرکوب‌گرانه امارات به عنوان تاکتیکی جدید برای سرکوب هرگونه مخالفت سیاسی یاد کردند.برخلاف ادعای مقامات امارات، ابوظبی هیچ مخالفتی را تحمل نمی‌کند.

نام این سازمان‌ها بدین شرح است: مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر، کمپین آزادی در امارات، انجمن قربانیان شکنجه در امارات متحده عربی، حقوق بشر آمریکایی برای دموکراسی در بحرین، مرکز حقوق بشر خلیج و مرکز حمایت از بازداشت شدگان امارات.

اما قرار دادن نام این چهار فعال حقوق بشری در لیست تروریست‌ها فقط صدای سازمان‌های بین‌المللی را درنیاورد بلکه مردم امارات نیز با وجود خفقان شدید در توئیتر کمپینی را به راه انداخته و شعار «آنان تروریست نیستند» را ترند کردند.

بنا شدن شهر‌های امارات بر روی خون مردم، نیمه تاریکی که از جهان مخفی نگه داشته شده است

براساس شواهد موجود در امارات، قانون در این کشور فقط شعاری برای مصرفه رسانه‌ای است و ابوظبی فاقد یک دولت قانونی می‌باشد، سال‌ها پیش زمانی که ۱۳۳ شهروند اماراتی نامه‌ای را امضا کردند از رئیس دولت امارات خواستند اصلاحاتی را در قانون اساسی ایجاد کنند، مقامات این کشور با دستگیری همه آن‌ها و متهم کردنشان به خیانت به ۹ سال حبس محکومشان کردند درحالی که در میان امضاکنندگان ۷ نفر از نخبگان قوه قضائیه این کشور حضور داشتند.

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس به نقل از یکی از بازداشت‌شدگان اماراتی اعلام کرد وضعیت زندان‌های این کشور فاجعه است و علاوه بر شکنجه و رفتار‌های غیرانسانی که با زندانیان می‌شود حتی محیط این زندان‌ها پر از کثیفی و آلودگی است که باعث می‌شود زخم‌های زندانیان عفونت کند، ولی حتی پزشکی برای درمان آن‌ها آورده نمی‌شود و زندانیان به طور مداوم با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بر اساس افشاگری این زندانی سابق امارات دو فعال سیاسی این کشور با نام‌های «مریم البلوشی و امینه العبدولی» تحت شدیدترین شکنجه‌ها و اقدامات غیراخلاقی قرار گرفته‌اند.

جنایت جنگی امارات در یمن

تیمی از کارشناسان سازمان ملل در چهارمین گزارش خود از اوضاع یمن اعلام کردند امارات یکی از طرف‌های جنگ تحمیلی به مردم یمن است که در این کشور جنایت جنگی انجام داده و قوانین بشردوستانه را نقض کرده است. این گزارش که با نام «ملتی فراموش شده» منتشر شد نشان داد محاصره یمن برای سومین سال متوالی و اجازه ندادن کشور‌هایی مانند عربستان و امارات برای ورود اقلام غذایی و دارویی با توجه به همه‌گیری کرونا درحال رغم زدن فاجعه‌ای انسانی در این کشور است.

«کنتان مولر»، روزنامه‌نگار حرفه‌ای که در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس زندگی می‌کند، افشا کرد جزیره سقطری یمن که از درگیری‌های این کشور به دور بوده است حالا به دلیل فشار‌های مقامات امارات به دنبال جدایی از یمن است و یکی از بزرگان این جزیره اعلام کرده است مزدورانی که به جزیره سقطری تعلق ندارند یک شب وارد این جزیره شدند و شروع به تیراندازی به ایستگاه‌های مرزی کردند و خواهان جدایی از یمن هستند!

بنا شدن شهر‌های امارات بر روی خون مردم، نیمه تاریکی که از جهان مخفی نگه داشته شده است

«هنری تامپسون» یکی از اعضای تیم سازمان ملل تایید کرده است این مزدوران ناشناس از مناطقی به این جزیره آمدند که تحت اشغال امارات است و حاکمان این کشور در سال ۲۰۱۸ به بهانه مبارزه با تروریسم چهار هواپیمای جنگی و صد‌ها نظامی را به این جزیره آوردند. با این حال سقطری شاهد تظاهراتی مردمی است که خواهان پایان دخالت‌های امارات در امور این جزیره هستند.

سخن پایانی

امارات کارنامه‌ای سیاه در زمینه‌های حمایت از تروریسم، جنگ علیه مردم دیگر کشورها، قاچاق انسان، قاچاق اعضای بدن انسان، پولشویی، تجارت مواد مخدر و... دارد، اما با خرج کردن پول‌هایی هنگفت به دنبال خرید جایزه‌های بین‌المللی برای نشان دادن تصویری دروغین از خود است. علاوه بر خرید جایزه مقامات اماراتی با اتهام زدن به کشور‌های همسایه خود سعی دارند چهره زشت اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی خود را از چشم جهانیان مخفی نگه دارند.

تهیه و تنظیم: مینا عظیمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
واقعا بواسطه ی حمایت های بیش از حد قدرتمندان پول و ثروت وجنایت کاران وقایع بسیار تلخی هر روز در دنیا
Iran (Islamic Republic of)
123
۱۲:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
چقد به امارات حسودی تون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
اره به وقاحت و بی اخلاقیشون حسودیمون میشه
United States of America
پارسا
۰۸:۲۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
وشما چرا به گفتن حقایق اونم به یک کشور اینطور واکنش نشون میدی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
شک نکنید که این همه رفاه و تکنولوژی کاملا وابسطه به سرمایه دارهای غربی و ظلم و فساد است. فرو ریختنش را خواهید دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
یعنی نمیخوای برای رضای خدا هم که شده 2درصد احتمال بدی شاید به خاطر مدیریت خوبشونه که پیشرفت کردن!! حتما باید همش از فساد باشه آیا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
مردم حواستون باشه
اینا که میبینین از امارات تعریف میکنن توی پست های قبلی هم همینجوری میکردن و اینا یه گروه هستن که از خارج پیام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
بچه بیا پایین چرت و پرت نگو سرمون درد گرفت بابا
Netherlands
ناشناس
۰۴:۱۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
یک خبر از دستگیری راننده ایرانی بدست باکو هم بنویسید بد نیستها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اوناییکه از امارات و رفاهش طرفداری میکنن میتونن بگن چرا زن امیر امارات بایدفرار کنه و به انلیس پناهنده بشه؟ اونکه دیگه غرررق در رفاه بوده اوندیگه چرا؟
Canada
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اعدام
United Arab Emirates
بهزاد
۲۱:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
یا خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
انوقت سلبریتی ها تبلیغ خرید خانه در دبی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
حالا آقای هاشمی یه خبطی کرد عذرخواهی هم کرد شما ول کن نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
هاشمی صدمیش بود
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۲۰:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
به فکر مشکلات و گرانی خودمونم باشید
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
همچین حرف میزنن که انگار تو اروپا و آمریکا و کانادا از این خبرا نیست
اونجاها بمراتب از امارات بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دبی بهترین شهر دنیا هست مردم امارات اینقدر راحت هستن که حتی توی خونه دست به سیاه و سفید نمیزنن خدمتکار و راننده دارن برای بچه هاشون پرستار دارن خارجیا کشورای فقیر خودشون با ویزای کار میان دبی کار میکنن نه کسی میخره براشون نه چیزی من تمام فامیلام دبی هستن خودم هم تقریبا هر هفته دبی میرم و از نزدیک همه چی دیدم اصلا چنین چیزی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
قیمت مرغ چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
یعنی فکر میکنید که معضلات کشور ما هیچ جا انتشار پیدا نمی کند ؟ حتی اگر فرضا در ایرآن منتشر نشود رسانه های آنطزف که چند برابر نشان میدهند .الان این معضلات آنها در خود کشورشان انتشار داده می شود ؟ تازه کم به کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
هر زیبایی و آبادانی بهایی دارد که مردم فقیر و ضعیف باید تاوان آن را دهند . این یک قانون در نظام سرمایه داری میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
مدافعان حریم ایران
۱۸:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
امارات حامی گروه های تروریستی اطراف ایران مثل جیش الظلم و الاهوازیه مزدور است تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
تاریخ بخونین !!!یه زمانی این کشور ها عربی جلو ما ایرانیان تعظیم میکردن ولی حالا مردم کشور ما رو تا فاجعه منا کشتند و آخرم هیچ!!چی شد که به اینجا رسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
چی شد که به اینجا رسیدیم؟از وقتی که به حرفهای بی بی سی و ....گوش کردیم به اینجا رسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
شما میخواستی گوش و توجه نکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
آره امارات کشور کثیف و جنایتکاری هست واسه همین موفق شدن! قطر ببینین کشور خیلی بدی هست نمیدونم چطور میزبانی جام جهانی گرفت به غیر نفت چی دارن؟؟؟!!!!حیف که ما که نفت نداریم !!!!!ما کی میتونیم میزبان جام جهانی باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۸:۱۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ما میزبان نمیشیم چون مردم اروپا حاضر نمیشن تو ورزشگاه حجاب داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
به نظرم خیلی کم سن و سال هستی.هنوز نمیدونی دنیا چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ما عده ای مردم وطن فروش حریص و جاهل داریم همین برای تمام تاریخمون بسه!
Canada
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ملت فقیر گول رسانه ها را میخورند که
یکجا را بهشت و جای دیگر را جهنم جا میزنند
زمین و گاو و حشام شان را میفروشند تا برای کار به قریه حاشیه خلیج همیشه فارس بیایند
وقتی وارد میشوند .پاسپورت شان را میگیرند و
باید در دمای بالای 50 درجه کار کنند
حتی حیوانات هم بهتر زندگی میکنتد
تنها خودکشی برایشان باقی میماند
در اتوبوس بدون کولر سرکار میروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
برای رفاه حال مردم خودش این کارها رو کردن . شما برای رفاه مردمتون چیکار کردین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
برای رفاه مردم به روحانی رای ندادیم تو چیکار کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دولت اندازه خودش زحمت می‌کشه
همین واکسن مفتی که میزنی دز ۲۵۰ هزار قیمت داره
برای واردات ردمدسیوز دولت ماهی ۱۳۰ میلیارد هزینه می‌کنه
و هزاران رحمت که مردم قدر نمیدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
مرتضی از ارث باباشون که نمیدن ثروت مملکت دستشونه و دارن میزنن به جیب حالا یه واکسن 250 هزاری داره چشمای امثال تو رو درمیاره یا مگه رمدسیور رو مفتی میدن به مردم؟ ده برابر پولشو میگیرن و کلی سود از این بابت به جیب زدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
همین الان که حکومت ایران این جنایتها رو نکرده به دروغ از جنایت در سوریه حرف میزنید در صورتیکه ایران علیه داعش و به نفع همه مردم منطقه جنگید وای به روزی که یک صدم جنایتهای امارات رو مرتکب بشه تا شما منافقا زمین و زمان رو به باد بد و بیراه بکشید. یادت باشه آتیش جهنم چیزی نیست که با این حرفهای مفت بتونی خاموشش کنی. داری به آتیش خودت بنزین میپاشی و گذشت زمان این موضوع رو بهت ثابت می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
از کشتار دیگران ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
جدی پس هر کس برای رفاه حال خودش هر کاری می تونه بکنه.
پس با این منطق تمام دزدها و قاتل ها کارهای بسیار شایسته ایی انجام دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
قیمت واکسن 3 یورو هست بیخودی بازار گرمی نکن منت هم سر ما نزار چون هیچ کس از ارث پدرش برا ما هزینه نمیکنه تازه دولتمردان حقوق و مزایای مکفی میگیرن بعدش ما نه درصد منابع زیر زمینی جهان رو داریم و حدود 1 درصد جمعیت جهان را بعد 60 میلیون نفر یارانه میگیرن کاش منتشر میشد شاید قدری به فکر فرو میرفتی
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۷:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
این داستان نقض حقوق انسان ها در امارات کاملا درسته ولی خوب شما چرا از کشور خودت نمیگی؟ تو ایران هم خیلی چیزا به مردم تحمیل میشه و مردم حق انتخاب ندارن
لبنان و ترکیه و آذربایجان و... ببین شما تقریبا مسلمان اند ولی مردم حق انتخاب دارن چطور زندگی کنن اینجا یه چارچوبی هست که هیشکی حق نداره ازش خارج شه این موضوع رو ارتباط با کشورهای خارجی هم تاثیر داره مثلا همین صنعت گردشگری
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۶:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
کسی این چیزای رو که نوشتی باور نمی کنه چون تاریخ معاصر با لوازم ثبت الکترونیکی شده و قابل بازیابی و مشاهده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
شیخ زائد من آل اضافی بنیادگذار این حشره خورهای بی تمدن و بربر الان فقط با موشکهای یمن میرن تو سوراخ بنظر من یمنیها باید با موشک و پهپاد امارات فکسنی رو له کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
همین حشره خورها اقتصادشونو مطالعه کن فقط کورکورانه جفنگیات یه عده رو تکرار میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
از نژادپرستهای وهابی توقعی غیر از این هم نمی رود. این وحشی ها با اربابان غربی شان داعش را به وجود آودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
جزیره سقطری بر آب راه باب المندب، اشراف دارد ، و علت تصرف این جزیره توسط امارات مسلط شدن بر این آب راه استراتژیک ، میباشد، لذا ایران باید توسط انصارالله به هر قیمتی شده است این جزیره مهم را در اختیار گیرنند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دمت گرم yjc حرف حق زدی
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۶:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دبی بد ،کویت بد،جبل علی بد ،ماهمه خوب ما مردم و مسولان و مدیران و وزیران این کشور همه خوب !!!!!!
چرا بنادر ما و سواحل طلایی مکران را نتوانستیم و نمی‌توانیم همچون دبی و کویت بسازیم؟؟!!!!!!!!!!
چرا قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس را تنها استان جزیره ای و بهترین شهر تجاری و صنعتی نمی‌کنیم؟؟؟!!!
چرا با اینهمه ادعایمان هنوز نمی‌توانیم و شاید تا دهها سال دیگر هم با کمال شرمندگی نتوانیم تولید خودرو را به بیش از ده ملیون در سال برسانیم؟؟!!!!
چرا هزاران شهر و دهها هزار صنعت ریز و درشتی در این کشور بنا نکردیم؟؟!!!!
بله تنها شعار دادن کافی نیست زیرا به عمل کار برآید!!!!!!!!!
درست است که ایران و ایرانیان توان بالایی دارند اما این توان ،چندان به کار گرفته نشد.
چرا راباتیک شدن صنایع و کارخانجات هنوز در این کشور ننگ و بد است؟؟

ما تا همه نخواهیم پیشرفت نمی‌کنیم چه بسا از همه کشورها هم عقب بیوفتیم.
آبادی و پیشرفت ما همان هوش و خواسته های ما و پرورش آنها در ذهن تک تک ماست !!
ما باید بخواهیم و تلاش کنیم از این پایین گرفته تا بالا .
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
من و شما جوان باید تلاش کنیم مملکت پیشرفت کنه
شما رفتید یه کارخانه رباتیک کنید نزاشتن؟
تا وقتئ جوان فکر قرو و فرن مملکت هیچ پیشرفتی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
امارات جزئی از خاک ایران بوده که این اماراتی ها اونجا رو غصب کردن و باید به ایران الحاق بشه و........
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
هر وقت قشم را همچون دبی و جبل علی ساختید بعد از پستی انطرفیها و با عرضگی اینطرفیها حرف بزنید .
ایران خودرو و سایپا یک نمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
شیر مادرت حلالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
باشه کلیه هاتو بده بفروشیم چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
قبول امارات بده و پر قاچاقچی و خلاف و اینها.
چرا واقعیت ایران را نمی گید که خیابان ها پر شده از دزد و زورگیر.
چندسال پیش کلا تو تهران یکی زورگیری می کرد و پلیس دخلشو میاورد، الان سر هر کوچه ای یک زورگیره.
موبال دزدی و کیف قاپی هم که نقل و نباط روزه، الان سرقت مسلحانه هم اومده که متاسفانه شما اکثر را سانسور می کنید و فقط بعضی ها را پخش می کنید.
بعدش فرمانده ناجا میگه امنیت ما فلانه.
تو همین امارات کسی در خونشو قفل نمی کنه ولی تو ایران صد دوربین و قفل بزنی باز دزد میاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام خلافکار مثل علف هرزه.هرچی بچینیم درمیاد جاش.تنها راهش پیشگیری هستش.اقتصاد بر روی اکثر جرایم تاثر گذاره.تمام جوانان ما سرمایه انسانی اند که خیلیاشون دارند تلف میشن.وقتی کار نباشه از کجا بخوره زور گیری میکنه دزدی میکنه و... وقتی پول نباشه از کجا بیاره زن بگیره میره از راه حرامش انجام میده.اگر فقر بیاد ایمان میره(مولا علی ع).طبق تجربه خودم هم شهرهایی که کارتوشون زیاده ایمان مردمشون زنده تره خلاف کم تره امنیت بیشتره مثل اران و بیدگل برید ببینید جرایم در این شهر چقدر پایینه کسی مزاحمت برای ناموس کسی درست نمیکنه دزدی خیلی کمه دعوا خیلی کمه زورگیری کمه یعنی من تاحالا ندیدم.بخاطر کارخونه های زیادیه که هست.اما شهرهایی که کار نیست جوان جز ویلون چریخدن کاری نمیتونه کنه و در اخرم به تباهی و فساد کشیده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
سولماز
۱۵:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
همه جای دنیا بده فقط ایران خوبه در همه جای دنیا جنایت و فساد وجود دارد به غیر از ایران زندگی در این کشور از همه جای دنیا زیباتر و خوبتر است همه در رفاه کامل هستن کسی از بیکاری و فقر رنج نمی برد خلاصه ایران بهشت روز زمین است حتی از آمریکای جهان خار هم هزار سال پیشرفته تر‌ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اینکه مردمش راحت زندگی میکنند. کافیه، بقیش مهم نیست.(یعنی خراب ملاک های انسان دوستانه بعضیا تو نظرات شدم)
یعنی هر حکومتی پول داره. و مردم رفاه دارن. اصلا نباید ببینی اون پولو از کجا اورده؟
Yjc دمت گرم. ک ب مدینه فاضله جعلی پرداختی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
پایان حکومت امارات وال سعود نزدیک است شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
قابل توجه اونایی که فقط سیربودن شکمهاشون براشون مهمه...
Iran (Islamic Republic of)
خاموش
۱۵:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
قابل توجه اونایی که فقط تقلید میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
قابل توجه اونایی که فقط درمورد شکم سیر بودن حرف میزنن
گرسنگی ۱۰.۳ میلیون نفر رو هرساله در جهان میکشه و اگرم گرسنگی پاندمی نشد فقط بخاطر اینه که گرسنگی رو ثروتمندان نمیگیرند ولی کرونا رو ثروتمندان میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
وقتی شکم زن و بچه سیر نباشه میخوام صد سال سیاه چیز دیگه‌ای برام مهم نباشه تو خودت امنیت داشته باشی ولی گشنگی بکشی راضی هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
مردم امارات با درهم ۷۵۰۰۰ ریالی زندگی نکبت بار امرار معاش می کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
توی اونجا هم بدبخت بیچاره خیلی زیاده و خیلی چیزها که درموردش میگن دروغه تو پیج فرنگ شهری برید بخونید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بعضی ها از پیشرفت امارات دم میزنند و به به و چه چه می کنند و این گزارش را تقبیه، معلومه که ساده لوحانی هستند که گول چند تا تصویر قشنگ از این کشور را که در تلویزیون میبینند خوردند. آخه چند تا ساختمان قشنگ که نشان پیشرفت نیست توی همین ایران خودمون خیلی قشنگترش هم هست. بعضی ها هم توریستی چند روز رفتن میگن خوبه! پس نه توقع داشتی توریستا را ببرن محله های فقیر نشین و خربه های شهر را نشونش بدهند!! یا وضعیت بد بی قانونی کشورشون را براشون با تور حضوری عملی نشان دهند. اگر چند سال اونجا در قالب یه فرد عادی کار و زندگی کردی اونوقت بیا از خوبی هاش دم بزن وگرنه که آواز دهل از دور خوش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بعضی از نظراتو میخونه آدم شک میکنه واقعا بعضیا بویی از انسانیت بردن یا نه! برادر خواهر بزرگوار چون وضعیت اقتصادی کشور ما بده دلیل نمیشه قاچاق زن و بچه و کشتن یتیما و جنگ تو بقیه کشورا کار خوبی باشه بردارید این نقاب خودخواهیو واقع بین باشید مسلمان هیچی حداقل آزاد باشید همین اماراتیا دستشون به ما برسه مثه داعش رفتار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
شما یک نگاه تو کشور خودمون بنداز، روزی نیست که از یکی نشنوم موبایل یا کیفشو نزده باشند و اونوقت مشئولین کشور دم از امنیت می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
چندتا فرق داره. اول اینکه قاچاق زن و بچه و اعضای بدن و جنایت جنگی در یمن با دزدی و کیف قاپی قابل مقایسه نیست. دوم اینکه اونجا حکومت امارات این جنایتها رو می‌کنه اینجا اتفاقا افرادی خلافکاری می‌کنند که با حکومت ایران دشمنند. سوم اینکه اینجا حکومت با دزد و جنایتکار برخورد می‌کنه و اتفاقا همین شماها با هزار بهانه به برخورد حکومت با مجرمها حمله می‌کنید ولی در این مورد چون امارات نوکر اربابت آمریکا زیر سوال رفته کیف قاپی رو بهانه می‌کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
موبایلشو زدن تکه تکه نفروختنش که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
باشه
اصن ما خوبیم
بقیه بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
کسی نگفت تو خوبی. وقتی میگی «ما» خودت رو با همه مردم جمع میبندی. تو و افرادی مثل تو با رژیم امارات که ازش حمایت می‌کنید همسو هستید و مسلما خوب نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا متاسفم برای کشور امارات
فقط کافیه الگوی درستی انتخاب کنه
همین بغل گوشش کشوری هست که مردم در کمال آرامش و در رفاه کامل و با عزت و آبروی جهانی دارن زندگی می کنن
خود من کارمند هر ماه چقدر حقوقم اضافه میاد
باور کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خجالت نکش آقای کارمند برو رشوه بگیر زیرمیزی بگیر بعدش برو امارات یه ملک بخر کی به کیه به گند کشیده شدن کشورم کیلو چند! بعدشم پرو پرو بگید آی کشور ال و بل !
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
چند روز پیش از جاده نجف آباد اصفهان رد می شدم روی یک بنر بزرگ نوشته بود فروش گوشت با اقساط سه ماهه.راستی از امارات .دبی .عمان چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
درود به شرفش
Iran (Islamic Republic of)
کرمعلی بخت برگشته
۱۴:۰۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
قابل توجه ایرانی هایی که دبی را مدینه فاضله می پندارند... کثیف ترین شهر دنیا
دختران و زنان باید خیلی مراقب باشند که در دام باند ها که تحت عنوان کاریابی پرسه می زنند نیفتند
Iran (Islamic Republic of)
احمدباطنی
۰۷:۰۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
با کمال تاسف ؛ یکسری از زنان و دختران ایرانی با میل خود و بدون اجبار با پرواز برای همین کار و کسب درآمد به اونجا سفر میکنند و یکی دوماه اونجا زندگی و کسب درآمد دارن و برمیگردن و دوباره میرن (هیچ اجباری هم پشتش نیست )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
چقدر ما خوبیم...از بایانات زیبای حضرت آیت العظمی فردوسی پور 90 مرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بله واقعا امارات باید در زمینه‌ی آزادی بیان و حقوق بشر و... از ایران الگو بگیره. ما همینجا تو این سایت Yjc ده تا نظر میدیم یه دونه‌اش به زور اونم با سانسور بعضی قسمتاش منتشر میشه بعد میاین از امارات ایراد میگیرید؟ یه سوزن به خودتون بزنید یه جوالدوز به بقیه رو دقیقا برای شما گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خوب الان نظر مسخره تو رو منتشر کردند ولی آیا میتونی توی امارات یا عربستان علیه حکومت‌های دیکتاتوری اونجا نظر بدی یا با اره تکه تکه میشی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
حداقلش اونجا رفاه هستش اگر اینجا رفاه باشه بگن ۱۰۰۰ رکعت روزانه باید نماز بخونی منم میخونم و به تمام حرف های مسئولین گوش میدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
خوب الان این نظر ارزشمند من که منتشر شد همون ۱ دونه است از ۱۰ تا ولی من اینی که گفتم اصلاً در حمایت از امارات و عربستان نبود اینو گفتم که اینا منع رطب نکنن وقتی خودشون رطب میخورن گرفتی داداش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
yjc عزیز،داداش زیاد زحمت نکشید برای روشنگری،بعضی خودشونو زدن به خواب!!!
إِنَّا جَعَلْنَا فِي أَعْنَاقِهِمْ أَغْلَالًا فَهِيَ إِلَى الْأَذْقَانِ فَهُمْ مُقْمَحُونَ ﴿۸﴾
ما در گردنهاي آنها غلهائي قرار داديم كه تا چانه‏ ها ادامه دارد، و سرهاي آنها را به بالا نگاهداشته است. (۸)
 
وَجَعَلْنَا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لَا يُبْصِرُونَ ﴿۹﴾
و در پيش روي آنها سدي قرار داديم، و در پشت سرشان سدي، و چشمان آنها را پوشانده‏ ايم، لذا چيزي را نمي‏بينند! (۹)
 
وَسَوَاءٌ عَلَيْهِمْ أَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ ﴿۱۰﴾
براي آنها يكسان است، چه انذارشان كني يا نكني، ايمان نمي‏آورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ببخشید شما؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
داداش ملت عقلشون شده شکم
همه بنده پول شدن دیگه هر حکومتی جیبشون پر کنه اون حکومت خوب میدونن
تا اسیر خاک شدن فاصله نداریم
حقیقت زیر خاک روشن میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا وقتی عناد اینها رو میبینم به یاد آیات قرآن میافتم که چطور خدا به حال خودشون واگذارشون می‌کنه تا در اعماق جهنم سقوط کنند. همینها زمانیکه ایران در سوریه و عراق با داعش میجنگید تا هم مردم منطقه هم مردم ایران رو از شر بزرگ داعش نجات بده به دروغ ایران رو به جنایت علیه مردم سوریه متهم میکردند ولی حالا که بحث در مورد جنایات اماراته با پرروی تمام میگند خوب بجاش امارات برای مردمش مرغ و گوشت تهیه می‌کنه. از دموکراسی حرف میزنند ولی سنگ رژیمهای دیکتاتوری عربی که هیچ انتخاباتی ندارند رو به سینه میزنند. بحث کردن با اینا فایده نداره بزار هر چی میخواند دست و پا بزنند کسی که از کشتی نوح پیاده شده دیگه راه نجاتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بله به آیه های قرآن هم منفی بدین امان از دنیا پرستان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
چقدر کوته‌بین هستید شمایی که فکر میکنید هموطنان ایرانیتان به خاطر حمایت از امارات و عربستان به این متن ایراد میگیرند. هر نقد و تندی که از طرف اینها میشه فقط برای بهبود وضعیت خودمونه نه جانبداری از امارات و... وقتی طعنه میزنند که آره ایران بهشته بقیه جاها جهنم منظورشون این نیست که بقیه جاها بهشته منظورشون اینه که چرا ایران جهنمه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعاً جای تأسف داره من نمی‌دونم این خبرگزاری با این همه مخاطب چرا این‌چنین گزارش‌های بی محتوایی منتشر می‌کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
تو انسان نیستی قاچاق انسان مسئله کمی هست دوست داری کلیه هاتو تقدیمشون کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
مرگ بر دیکتاتور (امارات) !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
همه خیلی بد هستن، به غیراز ایرانی جماعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ما خوبیم ما بالا خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
شما غیر ایرانیها توی سایت ایرانیها چکار می‌کنید. خوب خبرها رو نخون تا دق مرگ نشی. مگه وادارت کردند خبر حقیقی بخونی؟ میتونی بری دروغهای بی.بی.سی رو بخونی تا زمانیکه آب از سرت بگذره
Netherlands
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بعد ار انقلاب اسلامی ما ملتهای دنیا دیگر این قاعده بنا شدن روی خون ملتها را قاعده صد در صدی میداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
کشور ما هم گل و بلبله !!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
کثافت لجن سیاسی بیشتر کشور های پولدار رو گرفته و فقط خدا میدونه کی عذاب دامنشون رو میگیره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
کاش می شد یک لشکر پیاده از بسیج را به شیوه زمان جنگ سازمان می دادیم و نسل حاکمان کثیف امارات را از روی زمین بر می داشتیم و مردم سالم انجا را به قدرت می رساندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بسیج لشگر مخلص خداست.
آن که به فکر نابودی مردم دنیاست که بسیجی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
شما برو ماهم برات دعا می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دادا همین جا رو شما آباد کن، بقیه ی جاها پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
مواظب خودت باش یه وقت کودتا میکنی بایدن زبون بسته رو از قدرت به زیر میکشی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خجالت بکشید . نمی خواد امارات را با این پیشرفت محاکمه کنید . سرتو یقه خود کنید ببینید ایران چطوریه .آره همه دنیا بدند شما خوبید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
آره داداش ایران عالیه،امثال تو که عقلشون فقط فقط دو چشم سرشونه نیمذارن مردم نفس بکشن.
کسی هم که میخواد امثال شما رو از حکومت سردمداران قاتل و وحشی اتوکشیده آگاه کنه،بلدید حرف مفت بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
کرمعلی بخت برگشته
۱۴:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
تو خجالت بکش که نمک به حرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
پیشرفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
شکم پرستین فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
به یکی بگین شکم پرست که ماهی یه بار گوشت به چشمش ببینه، مثل اینکه شما جزو ۴ درصدی وگرنه ما داریم از گشنگی میمیریم و فقط میخوایم زنده بمونیم همین شکم پرست نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
عرعر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
چه الاغ باسوادی هستی که سواد رسانه ای هم داری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
الاغ شیر و پنیرش از شیر و پنیر گاو گرونتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
با همه این جنایات .اما حاکمان خوبی برای مردم خود هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
کوری عصا کش کور دگر شود کشورای اروپایی و آمریکایی با انجام همین جنایات به ثروت رسیدن بعد از دیگری بخاطر همین رفتارها انتقاد میکنن جالبه گورهای دسته جمعی در کانادا و هلند تموم شدن؟یا ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
با دیدن امارات به یاد اقوام ثمود،عاد و غیره که در قرآن کریم ذکر شده می افتم.
امارات هم روزی دارد چراکه خداوند تا مدتی صبر میکند بعدش الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
هر چیزی چه خوب چه بد یه دوره صعودی داره و یک دوره سقوط،هیچ چیزی تا ابد نمیمونه،پرشیا و روم دو هزار سال حکومت کردن تو پنجاه سال صد تیکه شدن،اونا هم مثل خسرو و قیصر سقوط میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
چرا چرت و پرت می نویسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
چرت و پرت افکار امثال تو هست که مثل کرم به جون میوه میافته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اگه از حقیقت نفرت داری کسی وادارت نکرده اینجا خبر بخونی. سایت و کانال دروغگو زیاده برو سراغ من و تو و بی.بی.سی فارسی اونا تا دلت بخواد همون دروغهایی رو تحویلت میدند که دوست داری بشنوی. نمیشه که شما چون ذاتت با دروغ سازگاره و از حق نفرت داره کل عالم و آدم به خاطر تو دروغ بگند. مگه ادعای دموکراسی نداری؟ بزار یه دو تا خبرگزاری هم تو دنیا حرف حق بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
وجدان داری واقعا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
حکومت های جنایت کار منافق امارات که ادامه همان عربستان است . سهیم در جنگ یمن. )نقل از قرآن که افرادی پرده هایی پیش روی چشم و گوششان قرارداده شده) و کر و کور قدرت رسانه ای اونا شدی نمی فهمی
آخرین اخبار